forumnju z rachunkiemusługiDlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt?

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt?

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-03 21:47)


<font color="#00273f"><span >Witam!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Bardzo proszę o pomoc!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).</font>
<font color="#00273f"><span >Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Dziękuję bardzo za pomoc!</font>

~tomasz

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-03 21:53)

Ze względu na problem z formatowaniem zamieszczam mój wpis jeszcze raz:



Witam!


Bardzo proszę o pomoc!


Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).


Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).


Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).
Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/


Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.


Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.


Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?


Dziękuję bardzo za pomoc!

~tomasz

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-04 12:21)

<span id="docs-internal-guid-c6ae776c-7fff-5ae4-fdc9-ab8f654c01f2">Jeśli dobrze zrozumiałem: przekierowałeś połączenia przychodzące na nr Nju na nr Play.
O ile pamiętam przekierowania NIE są objęte darmowym pakietem. Są normalnie płatne zgodnie z cennikiem. W przypadku połączeń do Play, jak do każdej innej krajowej sieci komórkowej czy stacjonarnej -  0,19zł/min. Zatem jeśli ktoś zadzwoni na Twój nr Nju, który jest przekierowany na nr Play(czy dowolnej innej sieci), koszty przekierowania Nju->Play poniesiesz Ty. Tutaj cennik dla abonamentu, patrz również adnotacja dla kosztów przekierowań.
https://www.njumobile.pl/b/articles/cennik/Cennik_uslug_w_ofercie_nju_na_abonament_28022024.pdf
Poza tym w Nju nawet połączenia/usługi objęte darmowym pakietem są płatne zgodnie z cennikiem, do momentu osiągnięcia kwoty limitu (18zł w Twoim przypadku). Dlatego połączenia wykonywane z nru Nju na którym masz założone przekierowanie na ten nr Play (?docelowy?) mogą być widoczne na rachunku szczegółowym jako płatne (i oznaczone jako ?all?). Aczkolwiek po przekroczeniu wspomnianej kwoty powinny IMO  już być darmowe.
ALE: to jest forum użytkowników, ja też jestem tylko zwykłym juzerem nie zawsze nieomylnym ;-) . Najlepiej poproś o wyjaśnienie BOK - telefonicznie, przez czat czy zgłoszeniem przez stronę ze swojego konta. 

[edytowane przez stanley99 o 12:31 w dniu 2025-05-04]
 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-07 01:08)

Dziękuję bardzo za pomoc!


Na początku trochę zgłupiałem, ale już wszystko wiem :)


NJU nalicza dodatkowo opłatę (do abonamentu) za usługę przekierowywania połączeń przychodzących na wskazany numer,  tak jakbyśmy płacili oddzielnie za dzwonienie na ten numer, zgodnie z aktualnym ogólnym cennikiem.


A więc jeśli przekierowujemy rozmowy na dowolny inny numer polskiego operatora komórkowego, to zostanie naliczona opłata zgodna z czasem tych połączeń, a więc (o ile coś nie pogmatwałem) według stawki 19 groszy za minutę połączenia (z rozliczaniem sekundowym).


Opłata ta jest więc naliczana za (przekierowywane na wskazany inny numer) rozmowy przychodzące.
Jest naliczana po standardowej stawce dla rozmów wychodzących, niezależnie od tego, że w abonamencie mamy rozmowy nolimit.
Obydwie te cechy czynią tą opłatę bardzo nieintuicyjną :/


Z tego co udało mi się doczytać, identycznie przekierowywanie rozmów rozlicza Orange w abonamencie.
Z tym że w Orange wygląda na to, że regulaminy precyzują ten przypadek i zaznaczają, że przekierowywane rozmowy nie wchodzą w zakres rozliczeń nolimit (czyli precyzują one, że za przekierowywane rozmowy będziemy musieli dodatkowo zapłacić).
W NJU z tego co udało mi się sprawdzić informacja taka nie jest nigdzie podana jednoznacznie.
Jest podane, że rozmowy przekierowywane będą rozliczane według opłaty takiej, jakbyśmy na docelowy numer dzwonili, ale nie jest do końca uściślone, że opłat ta nie nalicza się w ramach abonamentowego nolimitu, tylko opłata jest naliczana oddzielnie.


Chat NJU zajmuje się tylko komunikacją o ofercie, na infolinii z kolei dostałem informację, że w opisanym przypadku warto wysłać zgłoszenie reklamacyjne, aby z powodu braku świadomości naliczania kosztów opłata za przekierowanie została anulowana z otrzymanej faktury. Teraz zaczekam na odpowiedź na reklamację, natomiast usługę przekierowywania oczywiście już wyłączyłem (bo nie chcę więcej dodatkowych kosztów :)).

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-08 12:52)

to jest odpowiedź na post:

<...>
W NJU z tego co udało mi się sprawdzić informacja taka nie jest nigdzie podana jednoznacznie.
Jest podane, że rozmowy przekierowywane będą rozliczane według opłaty takiej, jakbyśmy na docelowy numer dzwonili, ale nie jest do końca uściślone, że opłat ta nie nalicza się w ramach abonamentowego nolimitu, tylko opłata jest naliczana oddzielnie.


<span id="docs-internal-guid-318d3422-7fff-2e39-6030-0632e52501cf">Nie zamierzam tu być adwokatem Nju, ale zajrzyj do regulaminu swojej usługi (zobacz w swoje Usługi na koncie), dzięki której nie płacisz więcej powyżej limitu. U mnie jest to bez limitu za 29zł . W punkcie 6.1 wyrażnie napisano:
<font color="#00273f">
</font>Limit wydatków 29 zł nie może być wykorzystany na połączenia z numerami specjalnymi, 501 80 8080, *888, 501 800 800, z numerami skróconymi *610, *620, *630, z infoliniami, w tym w szczególności z zakresu numeracji 0-0800 000 000 ? 800 999 999, przekierowanie połączeń, rozmowy na koszt odbiorcy, połączenia międzynarodowe, połączenia w roamingu poza Strefą 1, rozmowy o podwyższonej opłacie (tzw. ?Rozmowy Premium?) oraz na wideorozmowy, za które opłaty naliczane są zgodnie z Cennikiem.
Wytłuszczenie moje. Link tutaj:
http://www.njumobile.pl/b/articles/regulaminy/Regulamin_uslugi_bez_limitu_29_zl_w_ofercie_nju_na_abonament_12122018.pdf
<span id="docs-internal-guid-1d000f9a-7fff-3623-774b-b10eae0eb408">Co do reklamacji ""w wyniku braku świadomości"" - ciekaw jestem jak się to zakończy. Dodam, że już ładnych parę lat temu miałem taką sytuację: wysłałem kilka SMS-ów premium, w dodatku zawierających polskie ogonki. Przez to dozwolona ilość znaków została przekroczona, SMS-y podzielone i rzecz jasna liczone podwójnie (właściwie wysyłała moja piękniejsza połowa, ale ok, i tak było na mnie, ja musiałem odkręcać ;-) Złożyłem reklamację i Nju wyjąśniło jaka była przyczyna podwójnego naliczenia oraz z własnej inicjatywy mi te nadmiarowe SMS-y zbonifikowało, chociaż wina była po mojej stronie. Kwota była co prawda rzędu kilkunastu złotych, jednak bardzo miły gest w kierunku klienta, którym jestem do dziś ;-)


[edytowane przez stanley99 o 12:58 w dniu 2025-05-08]

odpowiedź

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? | ~tomasz (03.05.2025, 21:47)


<font color="#00273f"><span >Witam!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Bardzo proszę o pomoc!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).</font>
<font color="#00273f"><span >Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Dziękuję bardzo za pomoc!</font>

wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

30 gości i 0 zalogowanych użytkowników