Tematy pomocy nju światłowód
-
Zakup usługi nju światłowód jest bardzo prosty:
1. Najpierw sprawdzasz na stronie www.nju.pl/swiatlowod, czy usługa jest dostępna w Twojej lokalizacji.
2. Jeśli usługa jest dostępna, możesz kontynuować zakup usługi na stronie internetowej, możesz ściągnąć aplikację nju. i w niej kupić usługę, skontaktować się z nami pod numerem telefonu 690 300 400 lub pójść do najbliższego punktu sprzedaży
Obecnie nju światłowód dostępny jest głównie w miastach w zabudowie blokowej oraz jednorodzinnej. Pamiętaj, że cały czas pracujemy nad rozszerzeniem dostępności usługi. Warto sprawdzać dostępność dla Twojej lokalizacji.
-
W ramach usługi nju światłowód dostajesz:
- dostęp do internetu nju światłowód o wybranej prędkości: pobierania do 200Mb/s i wysyłania do 30 Mb/s lub 300Mb/50Mb/s,
- nieograniczony dostęp do internetu bez limitu pobieranych danych,
- nowoczesny modem FunBox 3.0 z Wi-Fi,
- nowy i wygodny model płatności - za usługę płacisz na początku miesiąca za pomocą: karty płatniczej (po podpięciu karty płatność jest realizowana automatycznie) albo korzystając z płatności online lub BLIK,
- bezpieczny dostęp - ochronę internetu przed atakami,
- możliwość zarządzania usługą przez aplikację na telefonie lub po zalogowaniu na swoje konto na www.nju.pl/zaloguj,
- pakiet niezbędnych dokumentów tj. Regulamin usługi nju światłowodu, Podsumowanie warunków umowy oraz Cennik usług serwisowych. -
Dla opcji prędkości 200Mb/s/30Mb/s:
- miesięczna opłata za usługę - 39 zł,
- jednorazowa opłata instalacyjna tylko 50 zł.Dla opcji prędkości 300Mb/s/50Mb/s:
- miesięczna opłata za usługę - 49 zł,
- jednorazowa opłata instalacyjna: 50 zł.Opłatę instalacyjną pobieramy wraz z pierwszą opłatą za usługę.
W budynkach jednorodzinnych pobierana jest miesięczna dopłata za internet w wysokości 20 zł.
-
Z usługi nju światłowód możesz rezygnować, kiedy chcesz- oznacza to, że oferta jest na czas nieokreślony.
-
Nju światłowód to oferta internetu dzięki, któremu dane pobierane są zgodnie z wybraną prędkością: do 200 Mb/s lub 300 Mb/s, natomiast wysyłane z prędkością do 30 Mb/s lub 50 Mb/s.
-
Dostępność usługi sprawdzisz na stronie www.nju.pl/sprawdz-dostepnosc. Wpisz swój adres i sprawdź czy jesteś w zasięgu nju światłowód.
-
Momentem zawarcia Umowy jest włączenie przez partnera technicznego do naszej sieci. Wybierasz datę instalacji zgodnie z dostępnymi terminami (dzień i godziny) podczas zamawiania Usługi na Koncie Klienta. Dokumenty, które dotyczą oferty, czyli Regulamin, Podsumowanie warunków umowy i Cennik usług serwisowych akceptujesz, gdy technik zainstaluje u Ciebie nju światłowód. Usługę nju światłowód możesz kupić na stronie www.nju.pl/swiatlowod lub poprzez aplikację nju. Możesz również zadzwonić na infolinię *610 lub 690 610 610.
-
Wszystkie dokumenty w tym Regulamin usługi nju światłowód, Podsumowanie warunków umowy oraz Cennik usług serwisowych dostaniesz na swój adres e-mail po złożeniu zamówienia na usługę. Dokumenty znajdziesz również tutaj oraz w aplikacji nju.
-
Tak, internet nju światłowód jest chroniony dzięki usłudze bezpiecznego dostępu. Usługa ta jest bezpłatna i automatycznie włączona w ramach oferty nju światłowód. Celem bezpiecznego dostępu jest zwiększanie bezpieczeństwa korzystania z internetu poprzez blokowanie portów TCP/UDP na urządzeniach sieciowych. Blokowane porty to te najczęściej wykorzystywane do atakowania i przejmowania kontroli nad Twoim komputerem.
Zadaniem usługi jest blokowanie portów w kierunku:
do użytkownika (downstream):
135 UDP/TCP,
137 UDP,
138 UDP,
139 UDP,
445 UDP/TCP;
od użytkownika (upstream):
25 CP. -
Nju subskrypcja i nju światłowód to oferty w modelu subskrypcyjnym - to tak jak w popularnych serwisach z filmami, czy muzyką.
Wyróżnia je:
- wygodne płatności - podpinasz kartę płatniczą, płacisz online lub BLIKiem,
- dostęp online do historii płatności, gdzie na bieżąco sprawdzisz swoje opłaty (nie dostajesz faktury),
- zarządzasz usługą w aplikacji lub po zalogowaniu na stronie nju.pl/zaloguj,
- brak zbędnych formalności (nie ma umowy w formie papierowej),
- gdy masz aktywne obie usługi, dostajesz rabat 3 zł miesięcznie na nju subskrypcja. -
Za usługę nju światłowód możesz zapłacić od razu przy składaniu zamówienia lub wybrać opcję „zapłać później”. Masz 30 dni na pierwszą płatność od czasu instalacji usługi nju światłowód. Do momentu zapłaty za usługę nie będziesz mieć możliwości korzystania z usługi.Opłatę za nju subskrypcja pobierzemy w momencie aktywacji usługi.
-
W ramach oferty, bez dodatkowych opłat, dostajesz modem FunBox 3.0 z Wi-Fi. Urządzenie jest przez nas wypożyczane na czas trwania umowy. Jeśli zrezygnujesz z usługi, zwracasz nam modem w określonym terminie.
FunBox 3.0 to nowoczesny modem przeznaczony do obsługi światłowodu, który:
- posiada zintegrowany terminal optyczny (ONT) i moduł z Wi-Fi, co w praktyce oznacza mniej urządzeń i kabli w domu,
- obsługuje standard Wi-Fi 802.11ac i jest kompatybilny ze starszymi standardami,
- automatycznie wybiera najlepszy tryb połączenia Wi-Fi dla Twoich urządzeń.Więcej informacji znajdziesz na www.njumobile.pl/funbox.
-
Nie możesz samodzielnie zainstalować usługi nju światłowód, jeśli masz już modem Orange. Instalacja i aktywacja usługi nju światłowód mogą być wykonane wyłącznie przez naszego technika. Modem Orange zwracasz zgodnie ze sposobem zwrotu wskazanym przez Orange, a nowy modem dla usługi nju światłowód dostarczy Ci nasz technik.
-
Zestaw instalacyjny składa się z:
- modemu FunBox 3.0 z Wi-Fi,
- kabla zasilającego 12V,
- kabla optycznego,
- instrukcji instalacji,
- przewodu Ethernet RJ45 (Cat.6, 2 metry),
- deklaracji CE i instrukcji bezpieczeństwa.Więcej informacji znajdziesz na www.njumobile.pl/funbox.
-
W budynkach jednorodzinnych pobierana jest dodatkowa opłata miesięczna za internet. Koszty dostarczenia infrastruktury światłowodu (inwestycja) są większe dla domku jednorodzinnego niż dla bloku mieszkalnego.
-
Dopłata w budynku jednorodzinnym obowiązuje, jeżeli na danym adresie są nie więcej niż dwa lokale. Jeżeli posiadasz dokument (np. akt notarialny) stwierdzający, że wydzielonych jest więcej niż dwa lokale na danym adresie skontaktuj się z infolinią bądź na czacie z nasza obsługą.
-
Dla klientów, którzy skorzystali z oferty przed 25.09.2023 r. dostępna była oferta promocyjna z zobowiązaniem do 24 opłat. Jeżeli korzystasz z tej promocji to opłacasz usługę przez 24 następujące po sobie miesiące. Jeśli zdecydujesz się zrezygnować z usługi przed upływem 24 miesięcy, czyli przed realizacją 24 miesięcznych opłat, doliczymy opłatę 449 zł.
-
Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia, skorzystaj z poniższych wskazówek:
przed aktywacją usługi:
- zajrzyj do sekcji "aktywacja i instalacja usługi" w zakładce "pomoc",
- odwiedź nasz czat w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj,
- w sekcji „regulaminy i cenniki” znajdziesz Regulamin oferty nju światłowód oraz Cennik usług serwisowych.po instalacji usługi:
- po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas Regulamin oferty nju światłowód, PWU (Podsumowanie warunków umowy) oraz Cennik usług serwisowych, w których znajdziesz wszystkie informacje związane z Twoją usługą, - zarządzaj swoją usługą w aplikacji lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj, - skontaktuj się z nami na czacie. -
Nie, nie ponosisz kary za zerwanie umowy z Interkam, jeżeli zamówisz nju światłowód. Konieczne do tego jest złożenie pełnomocnictwa u Sprzedawcy nju lub oświadczenia w BOK Interkam.
-
Tak, możesz zamówić nju światłowód. W tym celu musisz złożyć rezygnację ze wszystkich usług Interkam/ar w swoim Biurze Obsługi Klienta lub za pośrednictwem Sprzedawcy nju (udzielasz wtedy pełnomocnictwa Sprzedawcy w zakresie rozwiązania umowy z Interkam).
-
Jeśli zamawiasz usługę nju światłowód lub nju subskrypcja przez aplikację mobilną lub stronę www.nju.pl, swoją tożsamość możesz potwierdzić na dwa sposoby:
- Za pomocą usługi mojeID - wystarczy, że zalogujesz się do swojego banku.
- Za pomocą zdjęć - wystarczy, że zrobisz zdjęcie swojego dokumentu (dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu) i twarzy (tzw. selfie). Co ważne, nie przechowujemy tych zdjęć. Są nam one potrzebne tylko do identyfikacji Ciebie jako właściciela usługi. A po wszystkim usuwamy zdjęcia.Zamawiając usługę nju światłowód masz jeszcze dodatkową opcję - możesz zweryfikować swoją tożsamość u naszego Technika, przed jego przystąpieniem do instalacji. Wystarczy, że po wybraniu tej opcji wprowadzisz do formularza swoje dane oraz PESEL lub dokument tożsamości wraz z jego numerem. To w oparciu o te dane Technik dokona weryfikacji Twojej tożsamości - pamiętaj, aby dane w formularzu zgadzały się z tymi na dokumencie, który mu pokażesz.
Jeśli zamawiasz usługę nju światłowód poprzez kontakt ze Sprzedawcą Twoją tożsamość potwierdzi Technik podczas instalacji usługi.
-
Zgodnie z prawem, dostawcy telekomunikacyjni muszą sprawdzić tożsamość użytkowników. Bez tego nie możemy świadczyć Ci usługi. Na potrzeby korzystania z usługi nju światłowód przetwarzamy następujące dane: Twoje imię, nazwisko oraz numer PESEL.
-
Możesz do tego użyć dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu.
-
Nie, nie musisz potwierdzać swojej tożsamości.
-
Technik pojawi się na początku 3-godzinnego przedziału czasowego, przeznaczonego na Twoją instalację, np. w przypadku wyboru przedziału 8-11 - technik zjawi się o godzinie 8. Dla domków jednorodzinnych instalacja może wymagać dodatkowych czynności w zależności od standardu instalacji na danym adresie.
-
Tak. Status swojego zamówienia sprawdzisz i zarządzisz nim:
- w aplikacji nju.,
- po zalogowaniu na stronie www.nju.pl/zaloguj,
- poprzez link do śledzenia zamówienia otrzymany w SMS-ie.Po wejściu w link możesz również:
- zmienić termin umówionej już wizyty technika,
- skontaktować się z technikiem i śledzić trasę dojazdu na mapie,
- zmienić dane kontaktowe (tylko dla tego konkretnego zamówienia),
- potwierdzić działanie usługi po wykonaniu instalacji. -
Tak. Po zakupie usługi możesz zmienić termin instalacji:
- w aplikacji nju.,
- po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj,
- poprzez link do śledzenia zamówienia otrzymany w SMS-ie.Zrobisz to wyłącznie wtedy, gdy do planowanej wizyty technika zostało więcej niż 20 godzin.
-
Tak, dzień przed planowaną instalacją usługi dostaniesz od nas wiadomość SMS, a jeśli korzystasz z aplikacji nju., także wiadomość push. Poinformujemy Cię o zbliżającej się wizycie technika. W przeddzień lub w dniu instalacji usługi nasz technik skontaktuje się z Tobą z numeru 503500303, aby potwierdzić ustalony termin.
-
Jeżeli w momencie składania zamówienia na stronie internetowej lub aplikacji, skorzystałeś z opcji weryfikacji tożsamości przez Technika lub zamówiłeś usługę poprzez naszego Sprzedawcę - Technik przed przystąpieniem do instalacji dokona weryfikacji Twoich danych.
Technik podczas instalacji korzysta z możliwości podłączenia dostępnych w danym lokalu. Dokładnie poinformuje Cię o czynnościach, które wykona w ramach instalacji i poprosi o wyrażenie na nie zgody.
- Technik wprowadzi przewód światłowodu do lokalu (przewiert lub wykorzystanie istniejącej infrastruktury). Przewód zostaje zakończony gniazdem optycznym.
- Standardowo przewody zostają przymocowane do ściany lub sufitu za pomocą gorącego kleju. Technik nie ma obowiązku chować kabla w zakupione przez Ciebie peszle lub listwy teletechniczne.
- Może być konieczne wykonanie dodatkowych przewiertów w lokalu, w celu przeprowadzenia okablowania (np. przejścia przez stropy, ściany nośne, zewnętrzne, działowe). -
Tak, po doprowadzeniu przewodu do Twojego lokalu technik zakończy instalację gniazdkiem optycznym i podłączy modem w uzgodnionym z Tobą miejscu. Po podłączeniu urządzeń technik zademonstruje, jak działa internet na jego urządzeniu (pomiar prędkości internetu). Możesz poprosić technika o bezpłatne podłączenie do domowej sieci Wi-Fi do 3 Twoich urządzeń (np. smartfon, laptop etc.).
-
Przed wizytą technika zastanów się, gdzie ma być zamontowany modem. Weź pod uwagę, czy masz zbudowaną sieć komputerową oraz gdzie i jak chcesz korzystać z internetu.
Aby Twoje Wi-Fi miało silny sygnał:
- modem powinien stać na otwartej przestrzeni, na pewnej wysokości, w centralnej części domu, najlepiej w pokoju, w którym internet jest głównie wykorzystywany,
- modem nie powinien być niczym zasłaniany, przykrywany, zamykany w szafce,
- modem nie powinien stać w bezpośrednim sąsiedztwie urządzeń AGD/RTV (kamerki monitoringu, głośniki, mikrofalówka, niania elektroniczna, przewody). Jeżeli masz duży lokal, rozważ zainstalowanie wzmacniacza obsługującego pasmo 5 GHz.Spróbuj wyobrazić sobie drogę przewodu do pokoju, w którym chcesz mieć modem. Przewód najczęściej przymocowany jest do ściany lub sufitu za pomocą gorącego kleju. Konieczny będzie dostęp do tych miejsc. Zastanów się, które meble lub przedmioty mogą wymagać samodzielnego odsunięcia przed instalacją.
Pamiętaj też, że modem wymaga podłączenia do źródła energii elektrycznej. Niezbędne jest źródło zasilania dla co najmniej 2 urządzeń - gniazda pod wtyczki okrągłe. Upewnij się, że masz wolne kontakty lub kup listwę elektryczną (zalecamy listwę z zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym).
-
Nie musisz być w lokalu podczas instalacji usługi. Potrzebujemy jednak pisemnego upoważnienia innej osoby do odbioru usługi po instalacji.
Pisemne pełnomocnictwo powinno zawierać:
- dane osoby upoważniającej i upoważnionej (w tym numery dokumentów tożsamości),
- zakres upoważnienia: odbiór usługi nju światłowód po instalacji,
- datę, miejscowość oraz własnoręczny podpis osoby, która kupiła usługę nju światłowód. -
Dokumenty wymagane do odbioru instalacji to:
- Dokument identyfikujący tożsamość: dowód osobisty lub paszport. W przypadku cudzoziemca jest to Karta Pobytu.
- Sporządzone przez Ciebie pisemne upoważnienie w przypadku odbioru instalacji przez osobę, która nie kupiła usługi nju światłowód. -
Wcześniejsze pozyskanie zgody administratora lub właściciela budynku jest konieczne, gdy instalacja wymaga prac poza lokalem (np. na klatce schodowej). W takim przypadku potrzebne jest przekazanie technikowi danych kontaktowych do odpowiednich osób.
Termin instalacji może zmienić się więc w zależności od terminu uzyskania takiej zgody.
Zgodę na prace instalacyjne pozyskuje technik.
-
Możesz pomóc w przyspieszeniu instalacji poprzez:
- pozyskanie telefonu do administratora budynku,
= pozyskanie zgody administratora budynku na instalacje (jeśli jest potrzebna),
= pozyskanie kluczy do skrzynki na klatce, w piwnicy lub garażu, gdzie znajduje się infrastruktura telekomunikacyjna. -
Jeśli chcesz zainstalować usługę nju światłowód w wynajmowanym mieszkaniu, przed instalacją potwierdź z właścicielem, że wyraża na to zgodę.
-
Niektóre instalacje wymagają wykonania wcześniejszych prac poza lokalem. Dlatego technik może pojawić się w lokalu po wyznaczonej godzinie wizyty, ale w przedziale czasowym przeznaczonym na instalację i po wcześniejszej informacji, że rozpoczyna prace poza lokalem.
Chcesz zgłosić, że Technik nie przyjechał? Możesz to zrobić 15 minut po rozpoczęciu ustalonego terminu instalacji usługi za pomocą linka do śledzenia zamówienia. Link zostanie wysłany SMS-em na Twój numer telefonu.
-
Technik nie pobiera żadnych opłat.
-
Po zamówieniu usługi otrzymasz SMS-em link do śledzenia zamówienia. Po wejściu w link możesz:
1. sprawdzić datę rezerwacji
2. zmienić termin umówionej już wizyty technika
3. skontaktować się z technikiem i śledzić trasę dojazdu na mapie
4. zmienić dane kontaktowe (tylko dla tego konkretnego zamówienia) 5.potwierdzić działanie usługi po wykonaniu instalacji -
Tak, technik wykona instalację, jednak do czasu opłacenia usługi korzystanie z Internetu nie będzie możliwe. Jeśli nie dokonasz płatności w ciągu 30 dni umowa wygaśnie.
-
Jeśli masz podpiętą kartę lub zapłaciłeś/zapłaciłaś podczas składania zamówienia, Twoja usługa zacznie działać od razu po instalacji. Jeśli nie - nie zwlekaj z płatnością. Podepnij kartę lub zapłać, korzystając z płatności online lub BLIK.
Pamiętaj, że dopiero po opłaceniu usługi, korzystanie z internetu będzie możliwe.
-
Tak. Jest on całkowicie bezpieczny i przygotowany indywidualnie tylko dla Twojego zgłoszenia. Dodatkowo, jeśli chcesz zmienić swoje dane (np. kontaktowe) lub sprawdzić adres instalacji swojej usługi, poprosimy Cię o dodatkowe uwierzytelnienie/potwierdzenie specjalnym kodem, który otrzymasz na swój numer telefonu.
-
W ramach opłaty miesięcznej za usługę nju światłowód świadczymy usługę Bezpieczny dostęp posiadającą 2 warianty ochrony. Domyślnie aktywowany jest najwyższy wariant z blokadą ruchu na portach 25, 135, 137, 138, 139 i 445. Jeśli chcesz zmienić wariant na podstawowy (obejmujący blokadę ruchu na portach 135, 137, 138, 139 i 445), wykonaj następujące czynności:
- wpisz w wyszukiwarce internetowej adres 192.168.1.1, aby przejść do strony z możliwością konfiguracji modemu.
- zaloguj się do modemu (hasło znajdziesz na naklejce pod modemem).
- wejdź w ustawienia zaawansowane modemu.
- wstaw przed loginem Internetu zwrot: „PODSTAWOWY-”.W celu dezaktywacji usługi Bezpieczny dostęp wpisz przed loginem internetu zwrot „BEZ_OCHRONY-”. Zwroty „BEZ_OCHRONY-” lub „PODSTAWOWY-” wpisz tylko wielkimi lub tylko małymi literami. Kombinacje wielkich i małych liter nie będą rozpoznawane i ochrona nie zostanie zmieniona lub usunięta. Aby wrócić do najwyższego wariantu ochrony, usuń zwroty „PODSTAWOWY-” lub „BEZ_OCHRONY-” sprzed loginu.
-
Po weryfikacji adresu na stronie www, aplikacji lub przez sprzedawcę, będzie od razu wskazany standard instalacji oraz informacja czy technik będzie kontaktował się z Tobą przed terminem instalacji celem uzgodnienia szczegółów. Instalacja może być naziemna lub napowietrzna- będzie to wprost wskazane po weryfikacji adresu. Nie ma możliwości zmiany standardu instalacji wskazanego po weryfikacji adresu.
-
Termin instalacji wybierasz podczas zakupu usługi nju światłowód u sprzedawcy/konsultanta na infolinii, w aplikacji mobilnej lub na stronie www.nju.pl/swiatlowod.
-
Usługę nju światłowód w Twoim lokalu podłączy nasz technik. Zainstaluje on usługę w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym. Instalacja usługi zajmie maksymalnie 3 godziny. Czas instalacji zależny jest od ilości pracy do wykonania w danym lokalu/ budynku jednorodzinnym, dlatego może ulec zmianie.
-
Aby zgłosić problem techniczny, skontaktuj się nami przez czat w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj.
-
Skontaktuj się z konsultantem przez czat w aplikacji nju światłowód lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj. Tam przeprowadzimy diagnozę problemu. Jeżeli usługa nie działa przez uszkodzony modem, wymienimy go bezpłatnie. Kurier przywiezie nowy modem, a uszkodzony zwrócisz nam w ciągu 14 dni kalendarzowych.
-
W ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania nowego modemu, spakuj uszkodzony modem (razem z kablem zasilającym 12V oraz kablem optycznym) w jedną paczkę. Następnie:
- Wejdź na stronę www.szybkiezwroty.pl/njumobile.
- Wypełnij pola danymi. W polu “numer zamówienia” wpisz numer seryjny modemu (znajdziesz go w aplikacji w sekcji urządzenie, na ekranie startowym po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj lub na swoim modemie - “SN”).
- Na adres mailowy oraz numer kontaktowy otrzymasz kod do bezpłatnego nadania przesyłki w dowolnym paczkomacie.
- Wpisz kod na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie wybierz z menu opcję "Nadaj paczkę", a następnie "Mam kod zwrotu". Wpisz 10-cyfrowy kod zwrotu i zatwierdź go na ekranie Paczkomatu. Otworzy się wolna skrytka. Włóż paczkę do skrytki i zamknij ją.Jeżeli nie chcesz korzystać z darmowego paczkomatu, możesz wysłać przesyłkę z modemem na własny koszt. Wpisz na paczce swoje dane i wyślij ją na adres:
Magazyn Centralny Orange Polska S.A. Ołtarzew, ul. Południowa 2 05-850 Ożarów Mazowiecki z dopiskiem “RAMPA T2.
-
Sprawdź, czy dioda Wi-Fi świeci na zielono i czy widzisz sieć Wi-Fi nju światłowód, na przykład na telefonie. Ponownie podłącz się do swojej sieci Wi-Fi i sprawdź, czy nie masz włączonego trybu samolotowego (laptop, tablet, smartfon). Jeżeli nie widzisz na liście nazwy swojej sieci Wi-Fi, zrestartuj modem (odłącz go na chwilę z prądu) i ponownie spróbuj połączyć się z siecią. Jeżeli się nie uda - skontaktuj się z nami przez czat w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj
-
Aby zgłosić reklamację, skontaktuj się z nami przez czat w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj.
-
Odłącz wszystkie urządzenia od modemu, poza tym, na którym będziesz robić test. Pomiar prędkości powinien być wykonywany przez połączenie kablowe (Wi-Fi jest ograniczone przez swój standard). Wyłącz wszystkie programy, które korzystają z internetu (np. komunikatory) i zamknij przeglądarki internetowe. Skorzystaj ze strony Speed Test - Przetestuj prędkość Internetu.
-
Przez miganie modem sygnalizuje różne zdarzenia, w zależności od tego, która dioda miga:
dioda zasilania - trwa aktualizacja oprogramowania,
dioda WPS - trwa dodawanie nowego urządzenia. -
- Wyklucz przyczyny sieciowe – odłącz od internetu inne urządzenia i sprawdź, np. na laptopie, czy problem występuje również przy połączeniu przewodowym (kabel ethernet znajdziesz w zestawie). Jeśli tak, może to wskazywać na problemy z łączem. Skontaktuj się z nami.
- Upewnij się, że modem jest "widoczny" dla Twojego laptopa lub smartfonu (czy nie jest schowany za meblami, zamknięty w szafce, oddzielony stropem itp.). Odległość i przeszkody tłumią sygnał Wi-Fi i spowalniają transfer, staraj się je minimalizować.
- Sprawdź na Twoim urządzeniu, jakiego pasma Wi-Fi używasz. 2,4 GHz umożliwia korzystanie z Wi-Fi w większej odległości od modemu, ale nie pozwala na uzyskanie dużych prędkości (najczęściej około 30 – 40 Mb/s). Staraj się korzystać z pasma 5GHz (o ile Twoje urządzenie je obsługuje).
- Wyłącz i włącz modem, a następnie wyłącz i włącz ponownie Wi-Fi w swoim urządzeniu.
- Jeśli problemy z prędkością występują tylko w pewnej odległości od modemu, rozważ zainstalowanie wzmacniacza obsługującego pasmo 5 GHz. -
Upewnij się, że urządzenie jest podłączone do prądu - sprawdź włączniki zasilania i podłączenie kabli do gniazdek. Jeśli tu jest wszystko podłączone jest prawidłowo, sprawdź, czy na modemie świecą się jakiekolwiek diody lub czy świecą inaczej niż zwykle. Opis diod znajdziesz w instrukcji modemu - postępuj zgodnie ze wskazówkami tam zawartymi. Jeżeli po sprawdzeniu wszystkiego usługa nadal nie działa, skontaktuj się z nami przez czat w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj.
-
Sprawdź, ile masz podpiętych urządzań do modemu - im więcej urządzeń, tym internet jest bardziej obciążony.
Spróbuj podłączyć swoje urządzenie do modemu kablem ethernet i sprawdź, czy jest lepiej.
Sprawdź aktualność oprogramowania w ustawieniach modemu (adres 192.168.1.1).
Zrestartuj urządzenie, a jeżeli powyższe czynności nie pomogą, przywróć modem do ustawień fabrycznych. -
Po kontakcie z nami (czat) konsultant wykona pomiar diagnostyczny Twojej usługi i w zależności od wyniku diagnostyki rozwiąże problem sam lub skieruje zgłoszenie do służb technicznych. Na wskazany przez Ciebie numer otrzymasz wiadomość SMS z nr zgłoszenia i statusem jego realizacji. Jeśli wymagana będzie wizyta technika w lokalu, skontaktuje się on z Tobą bezpośrednio w celu umówienia terminu wizyty.
-
Tak. Podczas burzy zagrożone są wszystkie urządzenia znajdujące się w odległości nawet do 2 km od miejsca uderzenia pioruna. Dlatego modem powinno się odłączać zarówno z gniazdka elektrycznego, jak i z innych instalacji przewodowych.
-
Pamiętaj, że technologia Wi-Fi jest bardzo podatna na zakłócenia z otoczenia oraz ograniczona możliwościami Twoich urządzeń.
- Wyklucz przyczyny sieciowe. Odłącz od internetu inne urządzenia i sprawdź, np. na laptopie, czy problem występuje również przy połączeniu przewodowym (kabel ethernet znajdziesz w zestawie). Jeśli tak, może to wskazywać na problemy z łączem. Skontaktuj się z nami.
- Wyklucz problemy z zasięgiem. Sprawdź również, czy ten problem występuje w pobliżu modemu. Blisko modemu (czyli w tym samym pomieszczeniu, z bezpośrednią widocznością urządzenia lub jego anten) siła sygnału Wi-Fi jest największa – w konsekwencji stabilność internetu powinna być lepsza. Jeśli tak będzie rozwiązaniem może być zainstalowanie wzmacniacza.
- Wyklucz przyczynę po stronie Twojego urządzenia. Sprawdź, czy problem występuje na innych urządzeniach połączonych przez Wi-Fi. Jeśli tak, skontaktuj się z nami. -
Możesz przywrócić modem do ustawień fabrycznych na 2 sposoby.
rozwiązanie 1
Przyciskiem reset z tyłu obudowy modemu - za pomocą przedmiotu ze spiczastą końcówką (np. wykałaczka) naciśnij i przytrzymaj wciśnięty przycisk RESET przez około 3 sekundy, aż zgasną wszystkie diody.rozwiązanie 2
- W pasku adresu przeglądarki wpisz 192.168.1.1 i naciśnij Enter.
- Zaloguj się do menu FunBox 3.0. Jeżeli hasło do modemu nie było zmieniane, to wpisz to znajdujące się na naklejce na spodzie modemu FunBox 3.0. Jeśli hasło było zmieniane i nie możesz się zalogować, to modem zresetujesz tylko przyciskiem z tyłu obudowy.
- Po zalogowaniu kliknij w przycisk Opcje i wybierz Wsparcie.
- Na zakładce Wsparcie przejdź do sekcji Ustawienia Fabryczne.
- Naciśnij "tak", aby kontynuować.
- Modem resetuje się w ciągu 15 sekund. -
W przypadku wyjątkowo groźnych zagrożeń, wiążących się z ryzykiem utraty Twoich wrażliwych danych (hasła, dane prywatne, etc.) i w efekcie kradzieży tożsamości, wyłudzeń, czy strat finansowych, zarażony użytkownik:
- Dla bezpieczeństwa jest tymczasowo odłączony od internetu.
- Przy próbie otworzenia jakiejkolwiek strony www zostaniesz przekierowany na stronę informacyjną usługi, gdzie dostaniesz szczegółową instrukcję na temat sposobu usunięcia zagrożenia.
- Powrót do internetu możliwy jest po zatwierdzeniu przez Ciebie treści wyświetlanej na stronie informacyjnej usługi przyciskiem "Potwierdzam". -
Domyślną nazwę sieci Wi-Fi i hasło do niej znajdziesz na naklejce na modemie. Jeśli były zmieniane i chcesz je sprawdzić lub jeśli chcesz je zmienić, wejdź do menu modemu:
- Uruchom przeglądarkę internetową, wpisz adres 192.168.1.1 i naciśnij Enter.
- Na stronie modemu wpisz hasło do logowania odczytane z naklejki (login „admin” jest wpisany domyślnie). Kliknij Zaloguj.
- Wybierz środkowy “kafelek” Połączenia na stronie głównej panelu i kliknij w Modyfikuj przy nazwie sieci Wi-Fi.
- W zakładce Zaawansowane ustawienia Wi-Fi, w polu Klucz zabezpieczeń wybierasz Zmień.
- W polu wpisujesz swoje nowe hasło i je potwierdzasz.
- Po zmianie hasła Twoje urządzenia zostaną odłączone od Wi-Fi. By je ponownie połączyć z siecią konieczne będzie podanie nowego hasła Wi-Fi. -
Domyślne hasło do logowania do menu modemu znajdziesz na naklejce na modemie. Jeśli chcesz je zmienić:
• Uruchom przeglądarkę internetową, wpisz adres 192.168.1.1 i naciśnij Enter.
• Na stronie modemu wpisz hasło do logowania odczytane z naklejki (login „admin” jest wpisany domyślnie). Kliknij Zaloguj.
• W prawym górnym rogu ekranu wybierz Opcje > Zaawansowane.
• Wybierz po lewej stronie polecenie Zarządzanie.
• W polu Nowe hasło wpisz nowe hasło.
• Potwierdzasz je w polu Potwierdź nowe hasło.
• Zapisujesz hasło przyciskiem Zapisz.Jeśli zmienisz hasło do menu modemu i go zapomnisz, jedyną drogą do odzyskania dostępu będzie przywrócenie ustawień fabrycznych w modemie.
-
Aby zresetować hasło do usługi należy w aplikacji wejść w Mój profil i zakładkę moje urządzenia i kliknąć “wygeneruj nowe hasło”.
Aby wykorzystać nowe hasło wejdź na stronę 192.168.1.1 i wpisz dane potrzebne do zalogowania się do menu modemu, które znajdziesz na naklejce w dolnej części obudowy modemu. Wprowadzenie loginu i/lub hasła do usługi Internet:
na stronie głównej modemu w prawym górnym rogu kliknij w przycisk «Opcje», następnie «Zaawansowane», wybierz po lewej stronie «połączenie z Internetem» i wprowadź login oraz hasło do usługi Internet. Login znajdziesz w aplikacji lub po zalogowaniu na swoje konto www (zakładka start).
-
W panelu administracyjnym możesz konfigurować swój modem (zmieniać ustawienia, hasła do sieci Wi-FI itp.)
- W pasku adresu przeglądarki wpisz 192.168.1.1 i naciśnij Enter.
- Zaloguj się do menu FunBox 3.0 Jeżeli nie zmieniałeś hasła do modemu, to wpisz to znajdujące się na naklejce na spodzie modemu FunBox 3.0. -
Skontaktuj się z konsultantem przez czat w aplikacji lub po zalogowaniu się na swoje konto na stronie www.nju.pl/zaloguj. Tam przeprowadzimy diagnozę problemu. Jeżeli usługa nie działa przez uszkodzony modem, wymienimy go bezpłatnie. Kurier przywiezie nowy modem, a uszkodzony zwrócisz nam w ciągu 14 dni kalendarzowych.
-
Nie. W ramach oferty, dostajesz modem FunBox 3.0 z Wi-Fi. Urządzenie jest przez nas wypożyczane na czas trwania umowy. Jeśli zrezygnujesz z usługi, zwracasz nam modem.
-
Oznacza to, że modem łączy się na parametrach rejestracyjnych. Wprowadź własny login i hasło - w tym celu zaloguj się do menu modemu. W pasku adresu przeglądarki wpisz 192.168.1.1 i naciśnij Enter.
-
Tak. Jest on całkowicie bezpieczny i przygotowany indywidualnie tylko dla Twojego zgłoszenia. Dodatkowo, jeśli chcesz zmienić swoje dane (np. kontaktowe) lub sprawdzić adres instalacji swojej usługi, poprosimy Cię o dodatkowe uwierzytelnienie/potwierdzenie specjalnym kodem, który otrzymasz na swój numer telefonu.
-
Tak. Jeśli uszkodzenie zostało zgłoszone i wymaga interwencji technika, otrzymasz SMS-a z linkiem do bardzo prostego i intuicyjnego narzędzia nju. Po wejściu w ten link możesz:
- Sprawdzić status zgłoszenia.
- Zmienić termin umówionej już wizyty technika.
- Skontaktować się z technikiem i śledzić trasę dojazdu na mapie.
- Zmienić dane kontaktowe (tylko dla tego konkretnego zgłoszenia).
- Anulować zgłoszenie.
- Potwierdzić wykonanie naprawy po zamknięciu zgłoszenia. -
Zapłacisz 49 zł, gdy Technik wykonał przynajmniej jedną z poniższych czynności (bez przeprowadzania innych prac naprawczych):
- sprawdził działanie sieci i urządzenia nju światłowód w Twoim lokalu lub na terenie posesji i potwierdził, że działają poprawnie,
- wykonał pomiary w lokalu (np. speedtest, zasięg i siła sygnału Wi-Fi) na sprzęcie swoim lub Twoim.
- Zidentyfikował przyczynę usterki na sprzęcie lub sieci w Twoim lokalu i przekazał Ci informację, jak można rozwiązać Twój problem,
- udzielił Ci instruktażu w zakresie korzystania z urządzeń i usług (np. Wi-Fi).Jeśli wizyta Technika nie została odwołana, naliczymy opłatę 49 zł za usługę. Pamiętaj, że bezpłatnie możesz odwołać wizytę przed jego przyjazdem.
-
Nie, część prac może odbywać się poza Twoim lokalem (np. na centrali, w szachtach, studzienkach..etc), jednak zawsze po zakończeniu realizacji zgłoszenia otrzymasz sms potwierdzający usunięcie uszkodzenia. Ważne, abyś również potwierdził działanie usługi (klikając „potwierdzam działanie usługi”).
-
Zapłacisz 129 zł, gdy Technik przeprowadził diagnozę usterki, w zakresie opisanym poniżej, a dodatkowo usunął jej przyczynę, wykonując przynajmniej jedną z poniższych czynności naprawczych:
- naprawił uszkodzoną sieć, np. zespawał światłowód, połączył istniejące przewody instalacyjne, wymienił gniazdka lub uszkodzoną część instalacji przewodowej (do 10 m),
- wykonał restart zasilania, reset do ustawień fabrycznych, konfigurację urządzeń nju, w tym konfigurację WiFi,
- zmienił sposób podłączenia Twoich urządzeń z urządzeniem nju np.: z bezprzewodowego na przewodowy. -
Aby nie narazić się na niepotrzebne koszty związane z zamówieniem Technika do usterki, którą mógłbyś usunąć samodzielnie, zanim zgłosisz uszkodzenie sprawdź:
1. Czy urządzenia podłączone są prawidłowo
Sprawdź czy :
- Urządzenia są podłączone do zasilania - włączniki mogą znajdować się w różnych miejscach, łatwo można je wyłączyć, nawet przez przypadek.
- Kable są wpięte prawidłowo do gniazda - mogły się wysunąć.
- Kable, gniazdka, wtyczki nie są uszkodzone.2. Czy diody na modemie nju świecą się prawidłowo
3. Jak działają urządzenia podłączone do usługi
Sprawdź, czy problem występuje na wszystkich urządzeniach, na których korzystasz z dostępu do sieci czy tylko na jednym.4. Czy Twój modem jest prawidłowo skonfigurowany
urządzenie od zasilania - może się okazać, że po ponownym uruchomieniu modemu problem nie występuje. -
Jeśli zamówiony przez Ciebie Technik ustali, że:
- Przyczyna usterki leży po stronie nju (np. zerwana linia, uszkodzony port na centrali) – jej usunięcie będzie bezpłatne,
- Przyczyna usterki leży po Twojej stronie (np. dewastacja urządzeń nju lub stwierdzenie, że Twoje urządzenie jest nieprzystosowane do prawidłowego korzystania z naszych usług np. starsza karta sieciowa, router spoza oferty nju) - poniesiesz koszt naprawy (129 zł),
- Zapłacisz 49 zł jeśli nie odwołasz wizyty technika do dwóch godzin przed jej terminem -
Możesz odstąpić od umowy świadczenia usługi nju światłowód w ciągu 14 dni kalendarzowych od zainstalowania usługi nju światłowód w Twoim lokalu, a w przypadku nju subskrypcji od aktywacji usługi.
Odstąpić możesz poprzez kliknięcie przycisku „zrezygnuj z usługi” w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj. Po przejściu z zakładki moja usługa wybierz przycisk „zrezygnuj z usługi”. Od chwili potwierdzenia odstąpienia usługi przestają działać.
Odstąpienie możesz również wysłać w formie pisemnej lub mailowo:
- obsluga@njumobile.pl z opisem w tytule maila „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy”
- Orange Polska S.A. ul. Jagiellońska 34, 96-100 SkierniewiceMożesz skorzystać z wzoru oświadczenia znajdującego się na nju.pl, ale nie jest to obowiązkowe. Ważne, żeby podać nam wszystkie dane (imię, nazwisko, numer usługi nju światłowód, pesel i kod PUK), które są niezbędne do przeprowadzenia odstąpienia.
-
Jeśli Twoją metodą płatności jest karta płatnicza, pieniądze zwrócimy bezpośrednio na kartę. W przypadku wyboru płatności online lub BLIK, środki wypłacisz samodzielnie na swoje konto bankowe w aplikacji nju lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj.
-
Urządzenie zwracasz na swój koszt i wysyłasz na adres:Magazyn Centralny Orange Polska S.A. Ołtarzew ul. Południowa 2 05-850 Ożarów Mazowiecki z dopiskiem:RAMPA T2. Pamiętaj: spakuj modem FunBox 3.0 wraz z kablem zasilającym 12V oraz kablem optycznym. W przypadku zwrotu niekompletnego bądź uszkodzonego możemy naliczyć dodatkowe opłaty. Modem FunBox 3.0 należy zwrócić w ciągu 14 dni kalendarzowych od odstąpienia. Jeśli tego nie zrobisz, naliczymy karę.
-
Tak, jeśli zrezygnujesz z usługi, zwracasz nam modem. Modem zwracasz nam: przy rezygnacji - w ciągu 14 dni kalendarzowych od rozwiązania umowy, przy odstąpieniu - w ciągu 14 dni kalendarzowych od odstąpienia W przypadku zwrotu niekompletnego bądź uszkodzonego modemu możemy naliczyć dodatkowe opłaty. Spakuj modem FunBox 3.0. wraz z kablem zasilającym 12V oraz kablem optycznym w jedną paczkę, umieścić na niej swoje dane i wyślij ją na adres: Magazyn Centralny Orange Polska S.A. Ołtarzew, ul. Południowa 2 05-850 Ożarów Mazowiecki z dopiskiem RAMPA T2. Ważne: paczkę wysyłasz do nas na swój koszt.
-
Modem FunBox 3.0 zwracasz nam:
- po rozwiązaniu umowy,
- po odstąpieniu od umowy,
- przy wymianie modemu z powodu uszkodzenia (proces opisaliśmy w sekcji “sprawy techniczne”). -
Modem FunBox 3.0 to urządzenie wypożyczone, które jest własnością Orange Polska S.A. Jeżeli go nie zwrócisz, oddasz uszkodzony lub niekompletny, obciążymy Cię karą zgodnie z regulaminem usługi nju światłowód.
W przypadku niezwrócenia przewodu zasilającego lub przewodu optycznego, zostanie naliczona kara za ich brak.
-
Kupujesz usługę nju z aplikacją co oznacza, że płacisz za każdy miesiąc z góry. Masz do wyboru płatność online, BLIK lub płatność kartą.
Jeśli wybierzesz płatność online lub BLIK możesz dodać większą kwotę na poczet przyszłych opłat i przez dłuższy czas nie martwić się o płatności.
W przypadku usługi nju światłowód: przy pierwszej płatności możesz zapłacić od razu lub wybrać opcję zapłać później – wówczas zapłacisz dopiero po instalacji usługi w Twoim lokalu. Pamiętaj, że do momentu zapłaty za usługę nie będzie możliwości korzystania z internetu.
Przy kolejnych płatnościach co miesiąc wpłacasz środki.Jeśli wybierzesz kartę płatniczą zapisujesz dane karty, dzięki czemu co miesiąc automatycznie pobieramy opłatę za usługę. Pierwszą opłatę pobierzemy:
- dla nju światłowód - w dniu zainstalowania usługi w Twoim lokalu,
- dla nju subskrypcja - w momencie aktywacji usługi.Miesięczny okres rozliczeniowy usługi rozpoczyna się od momentu pierwszej płatności.
-
Wybraną przez siebie metodę płatności oraz historię płatności możesz sprawdzić:
- w aplikacji nju. w sekcji mój profil / płatności.
- po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj w zakładce płatności. -
Tak, jeśli chcesz dostać rachunek za usługę nju światłowód lub nju subskrypcja, skontaktuj się z nami na czacie w aplikacji nju mobile lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj.
-
Tak, możesz zmienić metodę płatności w aplikacji nju. lub po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj.
Odwiedź swój profil i przejdź do zakładki płatności. Następnie wybierz jedną z metod płatności:
- płatność online lub BLIK – co miesiąc płacisz za usługę.
- karta płatnicza – podpinasz kartę, a my co miesiąc automatycznie pobieramy opłatę za usługę. -
Nie, obecnie nie ma możliwości zmiany miejsca świadczenia usługi nju światłowód. Jeśli chcesz, aby usługa została zainstalowana pod innym adresem, zrezygnuj z obecnej umowy i kup usługę dla nowej lokalizacji.
-
Nie, obecnie nie ma możliwości przekazania usługi nju światłowód lub nju subskrypcja innej osobie.
-
Aby otrzymać zniżkę 3 zł miesięcznie na nju subskrypcja, musisz mieć aktywne obie usługi: nju subskrypcja i nju światłowód. Zniżka zostanie naliczona w momencie płatności nju subskrypcja i wtedy sprawdzana jest aktywność obu usług. Jeśli masz jedną z usług, dokup i opłać drugą z nich. Kolejność zakupu jest dowolna.
-
Otrzymasz jednorazową bonifikatę 10 zł, jeżeli masz aktywne dwie usługi: nju światłowód (oferta nju z aplikacją) oraz nju abonament. Zwrot zrobimy na poniesionej już opłacie miesięcznej za nju światłowód. Bonifikata wyklucza się z rabatem 3 zł za łączenie usług nju światłowód i nju subskrypcja. Kolejność i moment zakupu usług jest dowolna.
-
W ramach usług nju z aplikacją możesz mieć na jednym koncie usługę nju światłowód i nju subskrypcja. Nie ma możliwości łączenia kont nju z aplikacją z nju na abonament lub nju na kartę.
-
Możesz się z nami skontaktować:
- przez czat w aplikacji nju.,
- przez czat po zalogowaniu się na stronie www.nju.pl/zaloguj,
- telefonicznie pod numerem *610 lub 690610610 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora). Obsługa czynna w godzinach 6-22 od poniedziałku do soboty.