forumnju z rachunkiemusługiDlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt?

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt?

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-03 21:47)


<font color="#00273f"><span >Witam!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Bardzo proszę o pomoc!</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).</font>
<font color="#00273f"><span >Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?</font>
<font color="#00273f"><span >
</font>
<font color="#00273f"><span >Dziękuję bardzo za pomoc!</font>

~tomasz

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-03 21:53)

Ze względu na problem z formatowaniem zamieszczam mój wpis jeszcze raz:



Witam!


Bardzo proszę o pomoc!


Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).


Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).


Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).
Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/


Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.


Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.


Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?


Dziękuję bardzo za pomoc!

~tomasz

 

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? (2025-05-04 12:21)

<span id="docs-internal-guid-c6ae776c-7fff-5ae4-fdc9-ab8f654c01f2">Jeśli dobrze zrozumiałem: przekierowałeś połączenia przychodzące na nr Nju na nr Play.
O ile pamiętam przekierowania NIE są objęte darmowym pakietem. Są normalnie płatne zgodnie z cennikiem. W przypadku połączeń do Play, jak do każdej innej krajowej sieci komórkowej czy stacjonarnej -  0,19zł/min. Zatem jeśli ktoś zadzwoni na Twój nr Nju, który jest przekierowany na nr Play(czy dowolnej innej sieci), koszty przekierowania Nju->Play poniesiesz Ty. Tutaj cennik dla abonamentu, patrz również adnotacja dla kosztów przekierowań.
https://www.njumobile.pl/b/articles/cennik/Cennik_uslug_w_ofercie_nju_na_abonament_28022024.pdf
Poza tym w Nju nawet połączenia/usługi objęte darmowym pakietem są płatne zgodnie z cennikiem, do momentu osiągnięcia kwoty limitu (18zł w Twoim przypadku). Dlatego połączenia wykonywane z nru Nju na którym masz założone przekierowanie na ten nr Play (?docelowy?) mogą być widoczne na rachunku szczegółowym jako płatne (i oznaczone jako ?all?). Aczkolwiek po przekroczeniu wspomnianej kwoty powinny IMO  już być darmowe.
ALE: to jest forum użytkowników, ja też jestem tylko zwykłym juzerem nie zawsze nieomylnym ;-) . Najlepiej poproś o wyjaśnienie BOK - telefonicznie, przez czat czy zgłoszeniem przez stronę ze swojego konta. 

[edytowane przez stanley99 o 12:31 w dniu 2025-05-04]

odpowiedź

Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? | ~tomasz (03.05.2025, 21:53)

Ze względu na problem z formatowaniem zamieszczam mój wpis jeszcze raz:



Witam!


Bardzo proszę o pomoc!


Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).


Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).


Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).
Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/


Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.


Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.


Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?


Dziękuję bardzo za pomoc!
wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

72 gości i 0 zalogowanych użytkowników

Komunikat o cookies