Dlaczego usługa przekierowania nalicza dodatkowy koszt? | ~tomasz (03.05.2025, 21:53)
Ze względu na problem z formatowaniem zamieszczam mój wpis jeszcze raz:
Witam!
Bardzo proszę o pomoc!
Od lat korzystam z NJU Mobile, usługa na abonament (jest to usługa jeszcze ze starej oferty, 18 zł + 9 zł za numery dla dwóch osób rozliczane razem, z nielimitowanymi rozmowami w Polsce, bez pakietu SMS-ów).
Ponieważ od pewnego czasu mieliśmy pewne problemy z jakością rozmów w naszej okolicy, wyposażyliśmy jeden z naszych telefonów dual sim w dodatkowy alternatywny numer z oddzielnej sieci do dodatkowego odbierania połączeń (z Play, a dokładniej z taryfy Fakt Mobile, choć tutaj nie ma to znaczenia).
Następnie ustawiliśmy na naszym numerze z NJU (którego karta SIM znajduje się w tym telefonie) przekierowanie połączeń (za pomocą kodu USSD *21* ...).
Przekierowanie działa bardzo dobrze. Tylko problem pojawił się po otrzymaniu rachunku. Okazało się, że przekierowywane rozmowy zostały dodatkowo naliczone do rachunku! W efekcie zamiast oczekiwanego rachunku ok. 30 zł otrzymaliśmy rachunek ok. 100 zł :-/
Tutaj muszę dodać, że po przestudiowaniu szczegółowej faktury widać kwoty naliczone za przekierowania na ten numer, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy zostały one naliczone za rozmowy wychodzące (tak raczej rozumiem zapis graficzny na fakturze), czy za przychodzące.
Jeśli za rozmowy wychodzące, to dlaczego przekierowanie działa na rozmowy wychodzące? Przecież co do istoty ma ono służyć dla rozmów przychodzących (i byliśmy przekonani, że tak jest). Również strona pomocy NJU opisująca usługę przekierowań mów tylko o połączeniach przychodzących.
Jeśli natomiast opłata została naliczona za przekierowanie rozmów przychodzących na wskazany inny numer, to z czego to wynika, przecież jest to sprzeczne z logiką? Czy NJU stosuje jakąś opłatę za dodatkową za przekierowywanie rozmów przychodzących i jeśli tak, to według jakiego cennika?
Dziękuję bardzo za pomoc!