obsługa

znajdź rozwiązanie Twojej sprawy

aplikacja Wi-Fi Calling

  • Co to jest Wi-Fi Calling? Czego potrzebuję, aby korzystać z Wi-Fi Calling? Co oznacza komunikat o "wsparciu natywnym Wi-Fi Calling"? Jakie warunki muszą być spełnione by korzystać z aplikacji Wi-Fi Calling? Ile to wszystko kosztuje? A co, gdy wyjadę za granicę? Po czym poznam, że dzwonię przez Wi-Fi Calling? Co się stanie, gdy stracę łączność Wi-Fi? Czy mogę dzwonić na numery alarmowe? Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z usługi Wi-Fi Calling?
  • Co to jest Wi-Fi Calling?

    Wi-Fi Calling to usługa, dzięki której możliwe jest prowadzenie rozmów telefonicznych, nawet przy braku zasięgu sieci komórkowej. Wystarczy połączyć swój telefon z dowolnym punktem Wi-Fi dającym dostęp do internetu i można dzwonić i odbierać połączenia, jak do tej pory. Wi-Fi Calling wykorzystuje nowoczesną technologię VoWiFi (Voice over Wi-Fi), która obok VoLTE jest najnowszym światowym standardem dla sieci telefonii komórkowej czwartej generacji.

  • Czego potrzebuję, aby korzystać z Wi-Fi Calling?

    Aby korzystać z usługi należy spełnić poniższe warunki:
    - posiadać telefon wspierający technologię VoWiFi,
    - posiadać kartę SIM obsługującą LTE,
    - właczyć Wi-Fi Calling w telefonie (Ustawienia > Połączenia > Wi-Fi Calling),
    - połączyć się z siecią Wi-Fi z dostępem do internetu
    Usługa Wi-Fi Calling włączy się automatycznie.

  • Co oznacza komunikat o "wsparciu natywnym Wi-Fi Calling"?

    Niektóre modele telefonów mają standard VoWiFi wbudowany w oprogramowanie systemowe. Wtedy mówimy o "wsparciu natywnym" dla Wi-Fi Calling. Skorzystaj z tzw. natywnego wsparcia. Sprawdź też, czy masz masz zainstalowaną najnowszą wersję oprogramowania w telefonie.

  • Od 20.02.2020 r. aplikacja została wyłączona. Obecnie możesz korzystać z funkcji wbudowanej w oprogramowanie systemowe tzw. natywnym wsparciu dla WiFi Calling.

  • Ile to wszystko kosztuje?

    Korzystanie z usługi Wi-Fi Calling nie różni się od zwykłego korzystania z telefonu w sieci komórkowej. Połączenia wychodzące są rozliczane zgodnie z posiadanym planem taryfowym a połączenia przychodzące są darmowe.

  • A co, gdy wyjadę za granicę?

    Usługa Wi-Fi Calling staje się wyjątkowo przydatna, gdy jesteśmy za granicą. Po połączeniu się z siecią Wi-Fi (np. w hotelu) zostaniemy rozliczeni w następujący sposób:

    • połączenia na numery komórkowe i stacjonarne w Polsce będą traktowane jak połączenia krajowe,
    • połączenia przychodzące są darmowe,
    • połączenia na numery międzynarodowe zostaną rozliczone zgodnie z cennikiem połączeń międzynarodowych, realizowanych z Polski na numery zagraniczne.

    Ze względu na niższe koszty Wi-Fi Calling to idealne rozwiązanie do wykonywania połączeń za granicą. Będą one rozliczane tak, jakby były wykonane z Polski.

  • Po czym poznam, że dzwonię przez Wi-Fi Calling?

    Możliwość korzystania z Wi-Fi Calling zostanie oznaczona przez pojawienie się informacji (np. "Orange Wi-Fi" lub ikonki obrazującej telefon i  Wi-Fi) na górnym pasku na wyświetlaczu telefonu. jeśli chcesz mieć pewność, że dzwonisz tylko przez Wi-Fi Calling, włącz tryb samolotowy. wtedy na pewno nie połączysz się z lokalną siecią komórkową

  • Co się stanie, gdy stracę łączność Wi-Fi?

    Jakość połączenia realizowanego przez Wi-Fi Calling bardzo zależy od jakości sygnału Wi-Fi. Dlatego też w pomieszczeniach, gdzie może znajdować się wiele jednocześnie działających punktów Wi-Fi, np. w blokach mieszkalnych, w galeriach handlowych, w urzędach czy biurach, zalecamy prowadzenie rozmów po Wi-Fi, znajdując się możliwie blisko routera, do którego jesteś podłączony.

    W przypadku, gdy znajdziesz się na granicy sygnału Wi-Fi aplikacja poinformuje Cię o tym. Telefon zawibruje a w słuchawce usłyszysz słabszą jakość prowadzonej rozmowy. Należy wtedy zbliżyć się do punktu Wi-Fi. Jeśli odejdziesz za daleko, połączenie zostanie przerwane.

  • Czy mogę dzwonić z aplikacji na numery alarmowe?

    Jeżeli telefon będzie znajdował się w zasięgu sieci komórkowej, po wybraniu numeru alarmowego aplikacja przełączy się z Wi-Fi do sieci komórkowej. Dzięki temu, możliwe jest przekierowanie takiego połączenia do najbliższego centrum alarmowego.

  • Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z usługi Wi-Fi Calling?

    Z Wi-Fi Calling za granicą mogą korzystać tylko klienci oferty nju na abonament. Klienci oferty nju na kartę mogą korzystać z Wi-Fi Calling tylko w Polsce.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się przydatne?