Wi-Fi Calling to usługa, dzięki której możliwe jest prowadzenie rozmów telefonicznych, nawet przy braku zasięgu sieci komórkowej. Wystarczy połączyć swój telefon z dowolnym punktem Wi-Fi dającym dostęp do internetu i można dzwonić i odbierać połączenia, jak do tej pory. Wi-Fi Calling wykorzystuje nowoczesną technologię VoWiFi (Voice over Wi-Fi), która obok VoLTE jest najnowszym światowym standardem dla sieci telefonii komórkowej czwartej generacji.
Aby korzystać z usługi należy spełnić poniższe warunki:
- posiadać telefon wspierający technologię VoWiFi,
- posiadać kartę SIM obsługującą LTE,
- właczyć Wi-Fi Calling w telefonie (Ustawienia > Połączenia > Wi-Fi Calling),
- połączyć się z siecią Wi-Fi z dostępem do internetu
Usługa Wi-Fi Calling włączy się automatycznie.
Niektóre modele telefonów mają standard VoWiFi wbudowany w oprogramowanie systemowe. Wtedy mówimy o "wsparciu natywnym" dla Wi-Fi Calling. Skorzystaj z tzw. natywnego wsparcia. Sprawdź też, czy masz masz zainstalowaną najnowszą wersję oprogramowania w telefonie.
Korzystanie z usługi Wi-Fi Calling nie różni się od zwykłego korzystania z telefonu w sieci komórkowej. Połączenia wychodzące są rozliczane zgodnie z posiadanym planem taryfowym a połączenia przychodzące są darmowe.
Usługa Wi-Fi Calling staje się wyjątkowo przydatna, gdy jesteśmy za granicą. Po połączeniu się z siecią Wi-Fi (np. w hotelu) zostaniemy rozliczeni w następujący sposób:
Ze względu na niższe koszty Wi-Fi Calling to idealne rozwiązanie do wykonywania połączeń za granicą. Będą one rozliczane tak, jakby były wykonane z Polski.
Możliwość korzystania z Wi-Fi Calling zostanie oznaczona przez pojawienie się informacji (np. "Orange Wi-Fi" lub ikonki obrazującej telefon i Wi-Fi) na górnym pasku na wyświetlaczu telefonu. jeśli chcesz mieć pewność, że dzwonisz tylko przez Wi-Fi Calling, włącz tryb samolotowy. wtedy na pewno nie połączysz się z lokalną siecią komórkową
Jakość połączenia realizowanego przez Wi-Fi Calling bardzo zależy od jakości sygnału Wi-Fi. Dlatego też w pomieszczeniach, gdzie może znajdować się wiele jednocześnie działających punktów Wi-Fi, np. w blokach mieszkalnych, w galeriach handlowych, w urzędach czy biurach, zalecamy prowadzenie rozmów po Wi-Fi, znajdując się możliwie blisko routera, do którego jesteś podłączony.
W przypadku, gdy znajdziesz się na granicy sygnału Wi-Fi aplikacja poinformuje Cię o tym. Telefon zawibruje a w słuchawce usłyszysz słabszą jakość prowadzonej rozmowy. Należy wtedy zbliżyć się do punktu Wi-Fi. Jeśli odejdziesz za daleko, połączenie zostanie przerwane.
Jeżeli telefon będzie znajdował się w zasięgu sieci komórkowej, po wybraniu numeru alarmowego aplikacja przełączy się z Wi-Fi do sieci komórkowej. Dzięki temu, możliwe jest przekierowanie takiego połączenia do najbliższego centrum alarmowego.
Z Wi-Fi Calling za granicą mogą korzystać tylko klienci oferty nju na abonament. Klienci oferty nju na kartę mogą korzystać z Wi-Fi Calling tylko w Polsce.