Pierwsze kroki po przejściu do nju

 

Dopiero zaczynasz przygodę z nju mobile? Aktywacja nowej karty SIM oraz wybranych usług w ofercie na kartę lub na abonament jest bardzo prosta. Dowiedz się też, jak sprawdzić swój nowy numer telefonu oraz jak wygląda pierwszy okres rozliczeniowy w nju mobile na abonament.

Aktywacja nowej karty SIM w nju mobile

Żebyś mógł korzystać z usług na kartę lub na abonament w nju mobile, konieczna jest aktywacja nowej karty SIM. Ponadto, jeśli wybierasz nowy numer w nju mobile na kartę, należy go wcześniej zarejestrować. Nie trzeba tego robić, jeśli przenosisz do nju już zarejestrowany numer, z którego korzystałeś u innego operatora. W tym przypadku Twój numer zostanie zarejestrowany na Twoje dane, które podasz w zamówieniu na przeniesienie numeru na stronie nju mobile.

Sama aktywacja nowej karty SIM w nju mobile jest bardzo wygodna gdyż odbywa się automatycznie – wystarczy umieścić kartę SIM w telefonie. W nju na abonament, karta będzie gotowa do aktywacji wkrótce po tym jak podpiszesz u kuriera umowę. Zatem już po podpisaniu umowy, warto od razu umieścić kartę SIM w telefonie i zaczekać na podłączenie do sieci. Czasami może być potrzebne zrestartowanie telefonu – więc jeśli karta nie jest aktywna w dniu w którym została podpisana umowa, warto na początek spróbować ją uruchomić poprzez wyłączenie i ponowne włączenie telefonu.

Jak sprawdzić swój numer telefonu w nju mobile?

Gdy masz nju mobile na kartę lub na abonament dopiero od niedawna, być może nie zdążyłeś jeszcze zapamiętać nowego numeru telefonu. Jeśli potrzebujesz sprawdzić swój numer telefonu, wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer *630.

W większości smartfonów z Androidem numer możesz też sprawdzić w ustawieniach telefonu. Najczęściej pojawi się on na dole ekranu, gdy wejdziesz w "informacje o telefonie", a następnie klikniesz "status" lub "stan".

Aktywacja usług w nju na abonament i w nju mobile na kartę

W nju na abonament wybierasz usługę bez limitu już w momencie zakupu przez stronę internetową. W każdej chwili możesz ją jednak zmienić na inną. Zrobisz to przez SMS, w zakładce "usługi" po zalogowaniu się do swojego konta lub przez infolinię. Zmiana będzie obowiązywać już od następnego okresu rozliczeniowego w nju mobile. Jeśli zdecydujesz się na późniejszą zmianę usługi poprzez konto na stronie njumobile.pl pamiętaj, aby od razu wybrać włączenie usługi docelowej (nie należy zlecać wyłączenia aktualnie włączonej usługi). Jeśli zdecydujesz się na zmianę usługi poprzez SMS wówczas najpierw zlecasz wyłączenie aktualnej usługi, następnie wysyłasz SMS, aktywujący nową.

W ofercie na kartę, jeżeli kupiłeś starter nju mobile w punkcie stacjonarnym, ma on domyślnie włączoną usługę Wszystko za nie więcej niż 29 zł. W dowolnym momencie możesz ją jednak zmienić na inną. Jeśli z kolei kupiłeś starter nju mobile przez stronę internetową, nie ma on włączonej żadnej usługi bez limitu i powinieneś to zrobić samodzielnie.

Jak włączyć usługę Wszystko za nie więcej niż 29 zł w nju na kartę?
- wyślij bezpłatny SMS o treści START pod numer 80224;
- zaloguj się do swojego konta i w zakładce "usługi" wybierz odpowiednią opcję.

Jak włączyć usługę rozmowy za nie więcej niż 19 zł w nju na kartę?
- wyślij bezpłatny SMS o treści START pod numer 80223;
- zaloguj się do swojego konta i w zakładce "usługi" wybierz odpowiednią opcję.

Jak włączyć usługę wszystko dziennie za nie więcej niż 1,20 zł w nju na kartę?
- wyślij bezpłatny SMS o treści START pod numer 80225;
- zaloguj się do swojego konta i w zakładce "usługi" wybierz odpowiednią opcję.

Pamiętaj, że w przypadku tej ostatniej usługi za 1,2 zł dziennie, jednorazowy koszt włączenia usługi to 6 zł.

W nju mobile na abonament automatycznie włączona jest również usługa Im dłużej, tym lepiej, dzięki której pakiet GB, dostępny w Twojej ofercie zwiększa się im dłużej jesteś w nju. W nju mobile na kartę musisz tą usługę włączyć samodzielnie:
- wyślij bezpłatny SMS o treści START pod numer 80510;
- zaloguj się do swojego konta i w zakładce "usługi" wybierz odpowiednią opcję.

Jak wygląda pierwszy okres rozliczeniowy w nju mobile na abonament?

W nju mobile jest obecnie 6 okresów rozliczeniowych, które zaczynają się 1, 6, 10, 14, 19 lub 26 dnia miesiąca. Najczęściej Twój numer jest przydzielany do pierwszej daty po dniu, w którym podpisałeś umowę, ale w przypadku większej liczby klientów może to być kolejny termin. Oznacza to, że pierwszy okres rozliczeniowy w nju mobile jest niepełny i trwa najczęściej kilka dni.

Liczba dostępnych w tym czasie gigabajtów i opłaty na fakturze wyliczane są proporcjonalne do jego długości. Najlepiej pokazać to na przykładzie.
- Aktywacja karty SIM w nju mobile nastąpiła 20 dnia miesiąca;
- Nowy, pełny okres rozliczeniowy zaczyna się 26 dnia miesiąca;
- Oferta to bez limitu 29 zł z 20 GB danych na start;

Pierwszy, niepełny okres rozliczeniowy w nju mobile trwa w tym przypadku 5 dni, czyli dokładnie 1/6 pełnego okresu. Zapłacisz więc za niego maksymalnie 4,84 zł (29 zł x 1/6), a w tym czasie masz do dyspozycji 3,33 GB internetu z pełną prędkością (20 GB x 1/6). Kolejne, miesięczne okresy rozliczeniowe trwają natomiast od 26 dnia miesiąca do 25 dnia następnego miesiąca i są rozliczane zgodnie z warunkami usługi bez limitu 29 zł.