Kiedy można przenieść numer do innej sieci?

Czujesz, że Twój operator komórkowy z roku na rok oferuje Ci coraz mniej? A może po prostu większość Twoich znajomych czy rodziny zdecydowała się na przeniesienie numeru do innej sieci – i chcesz zrobić to razem z nimi? Bez względu na to, dlaczego chcesz zmienić operatora, nasz artykuł podpowie Ci, jak to zrobić w przypadku abonamentu, a jak wygląda przeniesienie numeru na kartę. Nie musisz rezygnować ze swojego numeru telefonu!

Przeniesienie numeru na abonament – czy jest możliwe?

Przeniesienie numeru na abonament jak najbardziej jest możliwe. Co więcej, można to zrobić na trzy sposoby: albo z abonamentu na abonament w innej sieci, albo z abonamentu na kartę w innej sieci, albo z abonamentu na kartę w tej samej sieci. W tym artykule omawiamy przejście do innego operatora z zachowaniem swojego dotychczasowego numeru telefonu, przyjrzymy się zatem bliżej dwóch pierwszym przypadkom.

W obu przedstawionych sytuacjach podstawą jest złożenie odpowiedniego wniosku w nowej sieci. Nie musisz zatem kontaktować się z aktualnym operatorem – firmy załatwiają wszystkie formalności między sobą, tak, by klient był maksymalnie zadowolony z obsługi obu stron. Całość dzieje się zatem za jego plecami; dostaje tylko powiadomienie o tym, że cały proces przebiegł pomyślnie.

• Czy można przenieść numer na abonament w trakcie umowy?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że przeniesienie numeru na abonament do innego operatora jest możliwe jeszcze w trakcie trwania umowy. W takiej sytuacji wystarczy tylko wybrać datę przejścia do nowego operatora, czyli wskazać datę zakończenia obecnego abonamentu. Dzień po tym terminie numer powinien funkcjonować już w nowej sieci – albo w usłudze na kartę, albo na nowej umowie abonamentowej. Co ciekawe, część firm umożliwia nawet przedwczesne zerwanie umowy bez naliczenia za to kary, zwykle wskazują jednak, po jakim czasie może mieć to miejsce (np. nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem terminu obowiązywania umowy).

Przeniesienie numeru na kartę – jak wygląda?

Przeniesienie numeru na kartę jest jeszcze prostsze i ogranicza się do absolutnego minimum formalności. W tym przypadku nie musisz sprawdzać, kiedy kończy się Twoja umowa (bo jej nie ma!) ani czekać, aż nowy operator będzie mógł już uruchomić swoje usługi. Możesz zmienić sieć w każdym momencie – po prostu składasz wniosek u nowego operatora, np. online i odbierasz nową kartę.

Zwróć uwagę na to, jak proste i wygodne jest przeniesienie numeru do nju mobile. Wybierasz interesującą Cię taryfę, taką jak nju komórkowy, w której wszystko załatwiasz aplikacją mobilną lub przez stronę nju.pl. Możesz w niej zarządzać swoimi usługami oraz dokonywać płatności – bez faktur i doładowań. Płacisz BLIK-iem, online lub podpiętą kartą płatniczą z opcją automatycznych płatności, szybko i wygodnie. A jeśli do tego dokupisz superszybki internet (nju światłowód), to dostajesz 3 zł zniżki co miesiąc na nju komórkowy.

Masz już najlepszą ofertę, to pora na przeniesienie numeru do nju mobile. Zaczynasz od założenia konta nju. Następnie wypełniasz krótki formularz, w którym podajesz swoje dane wraz z adresem, pod który w ciągu 3 dni roboczych od złożenia wniosku przyjedzie kurier z Twoją świeżutką kartą SIM. A o tym, że numer został już przeniesiony, dowiesz się tak, jak Ci wygodniej – SMS-em, telefonicznie lub mailowo.

Ile trwa przeniesienie numeru?

Przeniesienie numeru do nju mobile przebiega błyskawicznie. Jeśli zdecydujesz się przejść do nas z abonamentu to będziesz z nami już kolejnego dnia po zakończeniu obowiązywania umowy u obecnego operatora. Jeśli to umowa na czas nieokreślony, to zadbamy o to, by Twój numer działał w nju mobile jak najszybciej – zwykle taki proces trwa maksymalnie do 30 dni. A kiedy przenosisz numer z usługi na kartę u innego operatora, to całość powinna trwać nie dłużej 14 dni.