problemy z odbieraniem i wysyłaniem SMS-wó i MMS-ów – jak je rozwiązać?

 

Wysłane przez Ciebie SMS-y nie docierają do odbiorców? Nie możesz odbierać MMS-ów? Możliwe, że problem spowodowany jest nieprawidłowymi ustawieniami telefonu. W tym krótkim poradniku znajdziesz dokładną instrukcję, jak poprawnie skonfigurować SMS-y i MMS-y w nju mobile.

Problemy z MMS-ami oraz SMS-ami pojawiają się, gdy zmieniasz telefon i przekładasz kartę SIM do nowego smartfona. Kłopoty z usługami mogą występować również w sytuacji, gdy po przejściu do nju mobile włożysz do używanego do tej pory urządzenia nową kartę SIM. Trudności z wysłaniem i odbieraniem SMS-ów oraz MMS-ów mogą być naprawdę irytujące – na szczęście możesz samodzielnie uporać się z tym problemem.

Dlaczego nie mogę wysłać MMS-a?

MMS to wiadomość multimedialna, która oprócz tekstu może zawierać również grafikę, zdjęcie, krótkie nagranie audio lub wideo. Aby wysłać lub odebrać MMS-a, musisz włączyć transmisję danych, czyli internet mobilny – jest to warunek konieczny. Problemy z nadawaniem i odbieraniem wiadomości multimedialnych mogą być spowodowane przez niewłaściwe ustawienia sieciowe. Najprostszym i najczęściej skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest zresetowanie ustawień. Oto instrukcja, jak zrobić to w telefonach najpopularniejszych producentów:

- Alcatel (Android 6.0 i 7.0): Ustawienia - Więcej - Sieci komórkowe - Punkty dostępowe - ikona […] - Przywróć ust. domyślne
- Apple (iOS 12): Ustawienia - Ogólne - Wyzeruj - Ustawienia sieciowe - Ustawienia sieciowe
- HTC (Android 7.0): Ustawienia - Transmisja danych - Punkty dostępowe - ikona [...] - Resetuj do ustawień domyślnych - OK
- Huawei (Android 9.0): Ustawienia - Sieci zwykłe i bezprzewodowe - Sieć komórkowa - Nazwy punktów dostępu (APN) - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- LG (Android 8.0): Ustawienia - Sieć i internet - Sieci komórkowe - Punkty dostępowe - ikona [...] - Przywróć ustawienia domyślne
- Meizu (Android 7.0): Ustawienia - Karty SIM i sieci - Nazwy APN - RESET
- Motorola (Android 8.0): Ustawienia - Sieć i internet - Sieć komórkowa - Punkty dostępu - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- Oppo (Android 8.1): Ustawienia - Podwójna karta SIM i sieć komórkowa - SIM1 - Nazwa punktu dostępu - Resetuj
- Samsung (Android 9): Ustawienia - Połączenia - Sieci komórkowe - Nazwy punktów dostępu - ikona […] - Przywróć domyślne - Wyzeruj
- Sony (Android 9): Ustawienia - Sieć i internet - Sieć komórkowa - Punkty dostępu - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- Xiaomi (Android 9) - Ustawienia - Karty SIM i sieci komórkowe - Orange - Punkty dostępu - Resetuj

Po przywróceniu ustawień domyślnych problemy z odbieraniem i wysyłaniem MMS-ów powinny zniknąć. Jeżeli w dalszym ciągu masz problem z wiadomościami multimedialnymi, możesz je ręcznie skonfigurować ręcznie.

MMS-y w nju mobile – parametry

Aby ręcznie skonfigurować MMS-y, znajdź w ustawieniach smartfona zakładkę „Sieć komórkowa”, a następnie ręcznie wpisz następujące wartości:

- Nazwa konfiguracji: MMS nju mobile
- APN (punkt dostępu): mms
- Nazwa użytkownika: mms
- Hasło: mms
- Nośnik danych: GPRS
- Uwierzytelnianie: normalne
- Pobieranie: automatyczne
- Serwer (strona główna): http://mms.orange.pl
- Adres bramki IP: 192.168.6.104
- Port IP: 9201

Do poprawnego wysyłania MMS-ów konieczne jest również właściwe skonfigurowanie parametrów internetu mobilnego i punktu dostępowego (APN).

Domyślne ustawienie dla internetu mobilnego w nju mobie wyglądają następująco:

- Nośnik danych: GPRS
- APN (punkt dostępu): internet
- Nazwa użytkownika: internet
- Hasło: internet
- Uwierzytelnianie: normalne
- Adres IP telefonu: Automatyczny
- Podstawowy serwer DNS: 194.204.159.1
- Dodatkowy serwer DNS: 194.204.152.34

Pole z adresem bramki IP i serwera Proxy pozostaw nieuzupełnione.

Właściwe ustawienia punktu dostępowego (APN internetipv6) wyglądają tak:

- Nazwa konfiguracji: Internet IPv6 - APN (punkt dostępu): internetipv6 - Nazwa użytkownika: internetipv6 - Hasło: internetipv6 - Uwierzytelnianie: PAP - Typ APN: default,supl - Protokół APN: IPv6 - Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Dlaczego nie mogę wysłać SMS-a?

Problemy z wysłaniem tradycyjnych SMS-ów również mogą wynikać z niewłaściwej konfiguracji usługi. W ustawieniach telefonu odszukaj ustawienia wiadomości i upewnij się, że wybrane są następujące parametry:

- Centrum SMS: +48501200777 - Wiadomości wysyłane jako: Tekst - Czas ważności SMS: Maksimum - Użyj GPRS: Nie

Jeżeli ręcznie wprowadzenie powyższych ustawień nie rozwiąże Twoich problemów z odbieraniem i wysłaniem MMS-ów i SMS-ów, skontaktuj się telefonicznie z biurem obsługi klienta nju mobile. Nasi konsultanci na pewno pomogą uporać Ci się z problemami technicznymi.


Twoja przeglądarka nie akceptuje plików cookies.
Pliki te są niezbędne do prawidłowego działania njumobile.pl. Część funkcjonalności naszej strony będzie dla Ciebie niedostępna, w tym logowanie i rejestracja.

dowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarcedowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarce