problemy z odbieraniem i wysyłaniem SMS-wó i MMS-ów – jak je rozwiązać?

 

Wysłane przez Ciebie SMS-y nie docierają do odbiorców? Nie możesz odbierać MMS-ów? Możliwe, że problem spowodowany jest nieprawidłowymi ustawieniami telefonu. W tym krótkim poradniku znajdziesz dokładną instrukcję, jak poprawnie skonfigurować SMS-y i MMS-y w nju mobile.

Problemy z MMS-ami oraz SMS-ami pojawiają się, gdy zmieniasz telefon i przekładasz kartę SIM do nowego smartfona. Kłopoty z usługami mogą występować również w sytuacji, gdy po przejściu do nju mobile włożysz do używanego do tej pory urządzenia nową kartę SIM. Trudności z wysłaniem i odbieraniem SMS-ów oraz MMS-ów mogą być naprawdę irytujące – na szczęście możesz samodzielnie uporać się z tym problemem.

Dlaczego nie mogę wysłać MMS-a?

MMS to wiadomość multimedialna, która oprócz tekstu może zawierać również grafikę, zdjęcie, krótkie nagranie audio lub wideo. Aby wysłać lub odebrać MMS-a, musisz włączyć transmisję danych, czyli internet mobilny – jest to warunek konieczny. Problemy z nadawaniem i odbieraniem wiadomości multimedialnych mogą być spowodowane przez niewłaściwe ustawienia sieciowe. Najprostszym i najczęściej skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest zresetowanie ustawień. Oto instrukcja, jak zrobić to w telefonach najpopularniejszych producentów:

- Alcatel (Android 6.0 i 7.0): Ustawienia - Więcej - Sieci komórkowe - Punkty dostępowe - ikona […] - Przywróć ust. domyślne
- Apple (iOS 12): Ustawienia - Ogólne - Wyzeruj - Ustawienia sieciowe - Ustawienia sieciowe
- HTC (Android 7.0): Ustawienia - Transmisja danych - Punkty dostępowe - ikona [...] - Resetuj do ustawień domyślnych - OK
- Huawei (Android 9.0): Ustawienia - Sieci zwykłe i bezprzewodowe - Sieć komórkowa - Nazwy punktów dostępu (APN) - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- LG (Android 8.0): Ustawienia - Sieć i internet - Sieci komórkowe - Punkty dostępowe - ikona [...] - Przywróć ustawienia domyślne
- Meizu (Android 7.0): Ustawienia - Karty SIM i sieci - Nazwy APN - RESET
- Motorola (Android 8.0): Ustawienia - Sieć i internet - Sieć komórkowa - Punkty dostępu - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- Oppo (Android 8.1): Ustawienia - Podwójna karta SIM i sieć komórkowa - SIM1 - Nazwa punktu dostępu - Resetuj
- Samsung (Android 9): Ustawienia - Połączenia - Sieci komórkowe - Nazwy punktów dostępu - ikona […] - Przywróć domyślne - Wyzeruj
- Sony (Android 9): Ustawienia - Sieć i internet - Sieć komórkowa - Punkty dostępu - ikona [...] - Resetuj ustawienia
- Xiaomi (Android 9) - Ustawienia - Karty SIM i sieci komórkowe - Orange - Punkty dostępu - Resetuj

Po przywróceniu ustawień domyślnych problemy z odbieraniem i wysyłaniem MMS-ów powinny zniknąć. Jeżeli w dalszym ciągu masz problem z wiadomościami multimedialnymi, możesz je ręcznie skonfigurować ręcznie.

MMS-y w nju mobile – parametry

Aby ręcznie skonfigurować MMS-y, znajdź w ustawieniach smartfona zakładkę „Sieć komórkowa”, a następnie ręcznie wpisz następujące wartości:

- Nazwa konfiguracji: MMS nju mobile
- APN (punkt dostępu): mms
- Nazwa użytkownika: mms
- Hasło: mms
- Nośnik danych: GPRS
- Uwierzytelnianie: normalne
- Pobieranie: automatyczne
- Serwer (strona główna): http://mms.orange.pl
- Adres bramki IP: 192.168.6.104
- Port IP: 9201

Do poprawnego wysyłania MMS-ów konieczne jest również właściwe skonfigurowanie parametrów internetu mobilnego i punktu dostępowego (APN).

Domyślne ustawienie dla internetu mobilnego w nju mobie wyglądają następująco:

- Nośnik danych: GPRS
- APN (punkt dostępu): internet
- Nazwa użytkownika: internet
- Hasło: internet
- Uwierzytelnianie: normalne
- Adres IP telefonu: Automatyczny
- Podstawowy serwer DNS: 194.204.159.1
- Dodatkowy serwer DNS: 194.204.152.34

Pole z adresem bramki IP i serwera Proxy pozostaw nieuzupełnione.

Właściwe ustawienia punktu dostępowego (APN internetipv6) wyglądają tak:

- Nazwa konfiguracji: Internet IPv6 - APN (punkt dostępu): internetipv6 - Nazwa użytkownika: internetipv6 - Hasło: internetipv6 - Uwierzytelnianie: PAP - Typ APN: default,supl - Protokół APN: IPv6 - Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Dlaczego nie mogę wysłać SMS-a?

Problemy z wysłaniem tradycyjnych SMS-ów również mogą wynikać z niewłaściwej konfiguracji usługi. W ustawieniach telefonu odszukaj ustawienia wiadomości i upewnij się, że wybrane są następujące parametry:

- Centrum SMS: +48501200777 - Wiadomości wysyłane jako: Tekst - Czas ważności SMS: Maksimum - Użyj GPRS: Nie

Jeżeli ręcznie wprowadzenie powyższych ustawień nie rozwiąże Twoich problemów z odbieraniem i wysłaniem MMS-ów i SMS-ów, skontaktuj się telefonicznie z biurem obsługi klienta nju mobile. Nasi konsultanci na pewno pomogą uporać Ci się z problemami technicznymi.


a w nju takie małe rachunki
w parze 19 zł na głowę za
wszystko.

sprawdź szczegóły oferty "nju dodatkowy" (odnośnik przeładowuje stronę)

Twoja przeglądarka nie akceptuje plików cookies.
Pliki te są niezbędne do prawidłowego działania njumobile.pl. Część funkcjonalności naszej strony będzie dla Ciebie niedostępna, w tym logowanie i rejestracja.

dowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarcedowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarce