Jak przygotować się do instalacji

Przygotowaliśmy kilka ważnych informacji i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Dzięki nim bez problemu przygotujesz się na instalację nju światłowód.

co warto wiedzieć przed instalacją

  • Po zakupie usługi otrzymasz od nas SMS-a z linkiem, gdzie możesz:

    • sprawdzisz szczegóły i status zgłoszenia
    • zmienisz termin wizyty technika, (zrobisz to wyłącznie wtedy, gdy do planowanej wizyty technika zostało więcej niż 20 godzin)
    • zmienisz swoje dane kontaktowe (tylko dla tego konkretnego zamówienia)
    • potwierdzisz i ocenisz wykonanie zgłoszenia.

    Dzień przed planowaną instalacją usługi dostaniesz od nas wiadomość SMS, a jeśli korzystasz z aplikacji nju, także wiadomość push. Poinformujemy Cię o zbliżającej się wizycie technika.

    WAŻNE!

    Jeśli nie dotarł do Ciebie SMS z linkiem do strony statusowej, informację o dacie wizyty technika sprawdzisz w aplikacji nju lub po zalogowaniu na stronie nju.pl/zaloguj

  • Najlepiej, aby osoba, która kupiła usługę, była obecna podczas instalacji. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, może ona upoważnić pisemnie inną osobę, aby odebrała usługę po instalacji. Pisemne pełnomocnictwo powinno zawierać:

    • dane osoby upoważniającej i upoważnionej, w tym numery dokumentów tożsamości
    • zakres upoważnienia: odbiór usług nju po instalacji
    • datę, miejscowość oraz własnoręczny podpis osoby, która zawarła umowę z nju.

    Powyższe zasady dotyczą sytuacji, gdy w zamówieniu wybrano opcję weryfikacji tożsamości przez technika. Jeśli tożsamość została zweryfikowana w inny sposób (np. przez sprzedawcę, moje ID lub zdjęcia), obecność kupującego ani upoważnienie innej osoby nie są wymagane.

    • dokument identyfikujący tożsamość: dowód osobisty lub paszport, w przypadku cudzoziemca jest to karta pobytu
    • pisemne upoważnienie w przypadku, gdy instalację będzie odbierała osoba, która nie jest wskazana na umowie

    Powyższe zasady dotyczą sytuacji, gdy w zamówieniu wybrano opcję weryfikacji tożsamości przez technika. Jeśli zweryfikowałeś swoją tożsamość w inny sposób (np. przez sprzedawcę, moje ID lub zdjęcia), nie potrzebujesz żadnych dokumentów do odbioru instalacji.

  • Jeśli chcesz zainstalować usługę w wynajmowanym mieszkaniu, przed instalacją potwierdź z właścicielem, że wyraża na to zgodę.

  • Dodatkowe zgody administratora lub właściciela budynku są konieczne w przypadku, kiedy instalacja wymaga prac poza lokalem (np. na klatce schodowej), w takim przypadku technik poprosi Cię o kontakt do tych osób.

    Możesz przyspieszyć instalację, gdy wcześniej przygotujesz:

    • numer telefonu do administratora budynku
    • zgodę administratora budynku na instalacje (jeśli jest potrzebna)
    • klucze do skrzynki w piwnicy, gdzie znajduje się infrastruktura telekomunikacyjna
  • Niektóre instalacje wymagają wcześniejszych prac poza lokalem. Dlatego technik może przyjść po wyznaczonej godzinie wizyty, ale w przedziale czasowym przeznaczonym na instalację.

  • Technik nie pobiera żadnych opłat.

  • Tak, po doprowadzeniu przewodu do Twojego lokalu technik zakończy instalację gniazdkiem optycznym i podłączy modem w uzgodnionym miejscu. Po podłączeniu urządzeń technik zademonstruje, jak działa internet na jego urządzeniu (pomiar prędkości Internetu). Możesz poprosić technika o bezpłatne podłączenie do domowej sieci Wi-Fi do 3 Twoich urządzeń (np. smartfon, laptop etc.).

    Pamiętaj, że zakres obowiązków technika jest ograniczony, dlatego może on odmówić wykonania niektórych czynności, np.:

    • nie zmieni nazwy sieci lokalnej lub hasła do Wi-Fi
    • nie poinstruuje, jak korzystać z Twoich urządzeń, nie założy konta, np. Google
    • nie skonfiguruje Smart Home, paneli fotowoltaicznych, monitoringu, drukarek itp.

wybierz nju światłowód

39 zł miesięcznie
200 / 30
Mb/s pobieranie Mb/s wysyłanie
49 zł miesięcznie
300 / 50
Mb/s pobieranie Mb/s wysyłanie
sprawdź

bez zobowiązań terminowych

rezygnujesz kiedy chcesz

aplikacja mobilna

zarządzaj usługami z telefonu

stabilne łącze

jakość Orange

co należy przemyśleć przed instalacją

  • Na początek określ, w których pomieszczeniach będziesz korzystać z Internetu.
    Wiemy, jak bardzo klienci cenią sobie wygodę sieci bezprzewodowej. Jedyny kabel, który będzie Ci wówczas potrzebny, to światłowód! Dlatego zastanów się i zaplanuj jego optymalne umiejscowienie:

    • jeśli będzie taka potrzeba, przed wizytą technika odsuń meble i przygotuj się na ewentualne przewierty
    • jeżeli nie masz pewności, gdzie będzie przebiegał kabel, przedstaw technikowi swoje preferencje
    • upewnij się także, że masz wolne gniazdko elektryczne.
    • w centralnej części lokalu równomierne rozłoży zasięg Wi-Fi
    • umiejscowiony na wysokości ok. 1,2 m
    • nie powinien być schowany w szafkach, szufladach – ograniczy to zasięg Wi-Fi.

rabat na nju subskrypcja ze światłowodem

Jeśli posiadasz nju subskrypcja dokup nju światłowód, aby
otrzymać rabat 3 zł/mies. na pierwszy numer w nju subskrypcja.

więcej informacjio nju z subskrypcją

co dalej po instalacji

  • Tak, technik wykona instalację, jednak do czasu opłacenia usługi korzystanie z Internetu nie będzie w pełni możliwe. Jeśli na swoim koncie nju masz podpiętą kartę lub usługa została opłacona podczas składania zamówienia, Twoja usługa zacznie działać od razu po instalacji.
    Jeśli nie - nie zwlekaj z płatnością. Podepnij kartę lub zapłać, korzystając z płatności online lub BLIK.
    Pamiętaj, że dopiero po opłaceniu usługi, korzystanie z Internetu będzie możliwe. Jeśli nie dokonasz płatności w ciągu 30 dni umowa wygaśnie.

  • Płatności za usługę dokonujesz samodzielnie, po zalogowaniu na swoje konto:

    • w aplikacji (nju) pobierzesz ją, bezpłatnie ze sklepu Google Play lub App Store
    • lub poprzez zalogowanie na konto na stronie nju.pl/zaloguj

    Masz do wyboru płatność:

    • płatność online lub BLIK – co miesiąc płacisz za usługę
    • karta płatnicza – podpinasz kartę, a my co miesiąc automatycznie pobieramy opłatę za usług
    • zajrzyj na stronę tematów pomocy nju.pl/pomoc
    • zadzwoń na infolinię obsługową *610 lub 690 610 610 - połączenie zgodnie z cennikiem operatora lub skontaktuj się z nami na chat (po zalogowaniu na swoje konto nju w aplikacji lub poprzez stronę nju.pl/zaloguj)

zarządzaj usługami samodzielnie

Google Play

Pobierz aplikację na urządzenia Android

idź do Google Playsklep Google Play

App Store

Pobierz aplikację na urządzenia Apple

idź do App Storesklep Apple

Kod QR

Zeskanuj kod aparatem telefonu

Jak przygotować się do instalacji

plik PDF