Jak przygotować się do instalacji
Przygotowaliśmy kilka ważnych informacji i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Dzięki nim bez problemu przygotujesz się na instalację nju światłowód.
co warto wiedzieć przed instalacją
-
Po zakupie usługi otrzymasz od nas SMS-a z linkiem, gdzie możesz:
- sprawdzisz szczegóły i status zgłoszenia
- zmienisz termin wizyty technika, (zrobisz to wyłącznie wtedy, gdy do planowanej wizyty technika zostało więcej niż 20 godzin)
- zmienisz swoje dane kontaktowe (tylko dla tego konkretnego zamówienia)
- potwierdzisz i ocenisz wykonanie zgłoszenia.
Dzień przed planowaną instalacją usługi dostaniesz od nas wiadomość SMS, a jeśli korzystasz z aplikacji nju, także wiadomość push. Poinformujemy Cię o zbliżającej się wizycie technika.
WAŻNE!
Jeśli nie dotarł do Ciebie SMS z linkiem do strony statusowej, informację o dacie wizyty technika sprawdzisz w aplikacji nju lub po zalogowaniu na stronie nju.pl/zaloguj
-
Najlepiej, aby osoba, która kupiła usługę, była obecna podczas instalacji. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, może ona upoważnić pisemnie inną osobę, aby odebrała usługę po instalacji. Pisemne pełnomocnictwo powinno zawierać:
- dane osoby upoważniającej i upoważnionej, w tym numery dokumentów tożsamości
- zakres upoważnienia: odbiór usług nju po instalacji
- datę, miejscowość oraz własnoręczny podpis osoby, która zawarła umowę z nju.
Powyższe zasady dotyczą sytuacji, gdy w zamówieniu wybrano opcję weryfikacji tożsamości przez technika. Jeśli tożsamość została zweryfikowana w inny sposób (np. przez sprzedawcę, moje ID lub zdjęcia), obecność kupującego ani upoważnienie innej osoby nie są wymagane.
-
- dokument identyfikujący tożsamość: dowód osobisty lub paszport, w przypadku cudzoziemca jest to karta pobytu
- pisemne upoważnienie w przypadku, gdy instalację będzie odbierała osoba, która nie jest wskazana na umowie
Powyższe zasady dotyczą sytuacji, gdy w zamówieniu wybrano opcję weryfikacji tożsamości przez technika. Jeśli zweryfikowałeś swoją tożsamość w inny sposób (np. przez sprzedawcę, moje ID lub zdjęcia), nie potrzebujesz żadnych dokumentów do odbioru instalacji.
-
Jeśli chcesz zainstalować usługę w wynajmowanym mieszkaniu, przed instalacją potwierdź z właścicielem, że wyraża na to zgodę.
-
Dodatkowe zgody administratora lub właściciela budynku są konieczne w przypadku, kiedy instalacja wymaga prac poza lokalem (np. na klatce schodowej), w takim przypadku technik poprosi Cię o kontakt do tych osób.
Możesz przyspieszyć instalację, gdy wcześniej przygotujesz:
- numer telefonu do administratora budynku
- zgodę administratora budynku na instalacje (jeśli jest potrzebna)
- klucze do skrzynki w piwnicy, gdzie znajduje się infrastruktura telekomunikacyjna
-
Niektóre instalacje wymagają wcześniejszych prac poza lokalem. Dlatego technik może przyjść po wyznaczonej godzinie wizyty, ale w przedziale czasowym przeznaczonym na instalację.
-
Technik nie pobiera żadnych opłat.
-
Tak, po doprowadzeniu przewodu do Twojego lokalu technik zakończy instalację gniazdkiem optycznym i podłączy modem w uzgodnionym miejscu. Po podłączeniu urządzeń technik zademonstruje, jak działa internet na jego urządzeniu (pomiar prędkości Internetu). Możesz poprosić technika o bezpłatne podłączenie do domowej sieci Wi-Fi do 3 Twoich urządzeń (np. smartfon, laptop etc.).
Pamiętaj, że zakres obowiązków technika jest ograniczony, dlatego może on odmówić wykonania niektórych czynności, np.:
- nie zmieni nazwy sieci lokalnej lub hasła do Wi-Fi
- nie poinstruuje, jak korzystać z Twoich urządzeń, nie założy konta, np. Google
- nie skonfiguruje Smart Home, paneli fotowoltaicznych, monitoringu, drukarek itp.
wybierz nju światłowód
bez zobowiązań terminowych
rezygnujesz kiedy chcesz
aplikacja mobilna
zarządzaj usługami z telefonu
stabilne łącze
jakość Orange
co należy przemyśleć przed instalacją
-
Na początek określ, w których pomieszczeniach będziesz korzystać z Internetu.
Wiemy, jak bardzo klienci cenią sobie wygodę sieci bezprzewodowej. Jedyny kabel, który będzie Ci wówczas potrzebny, to światłowód! Dlatego zastanów się i zaplanuj jego optymalne umiejscowienie:- jeśli będzie taka potrzeba, przed wizytą technika odsuń meble i przygotuj się na ewentualne przewierty
- jeżeli nie masz pewności, gdzie będzie przebiegał kabel, przedstaw technikowi swoje preferencje
- upewnij się także, że masz wolne gniazdko elektryczne.
-
- w centralnej części lokalu równomierne rozłoży zasięg Wi-Fi
- umiejscowiony na wysokości ok. 1,2 m
- nie powinien być schowany w szafkach, szufladach – ograniczy to zasięg Wi-Fi.
rabat na nju subskrypcja ze światłowodem
Jeśli posiadasz nju subskrypcja dokup nju światłowód, aby
otrzymać rabat 3 zł/mies. na pierwszy numer w nju subskrypcja.
co dalej po instalacji
-
Tak, technik wykona instalację, jednak do czasu opłacenia usługi korzystanie z Internetu nie będzie w pełni możliwe. Jeśli na swoim koncie nju masz podpiętą kartę lub usługa została opłacona podczas składania zamówienia, Twoja usługa zacznie działać od razu po instalacji.
Jeśli nie - nie zwlekaj z płatnością. Podepnij kartę lub zapłać, korzystając z płatności online lub BLIK.
Pamiętaj, że dopiero po opłaceniu usługi, korzystanie z Internetu będzie możliwe. Jeśli nie dokonasz płatności w ciągu 30 dni umowa wygaśnie. -
Płatności za usługę dokonujesz samodzielnie, po zalogowaniu na swoje konto:
- w aplikacji (nju) pobierzesz ją, bezpłatnie ze sklepu Google Play lub App Store
- lub poprzez zalogowanie na konto na stronie nju.pl/zaloguj
Masz do wyboru płatność:
- płatność online lub BLIK – co miesiąc płacisz za usługę
- karta płatnicza – podpinasz kartę, a my co miesiąc automatycznie pobieramy opłatę za usług
-
- zajrzyj na stronę tematów pomocy nju.pl/pomoc
- zadzwoń na infolinię obsługową *610 lub 690 610 610 - połączenie zgodnie z cennikiem operatora lub skontaktuj się z nami na chat (po zalogowaniu na swoje konto nju w aplikacji lub poprzez stronę nju.pl/zaloguj)