Faktura

Jak czytać rachunek za telefon?

Każdego miesiąca następuje moment, kiedy na Twoją skrzynkę mailową trafia elektroniczna faktura za abonament w nju mobile, który rozliczany jest w cyklu post-paid. Jak wygląda i z jakich pozycji składa się rachunek za telefon? I w końcu, jak należy go czytać? Tego dowiecie się z naszego artykułu. Zaczynamy!

Rachunki za telefon – tak było

Jeszcze kilka lat temu dokładne przestudiowanie rachunku za telefon uznawano za nie lada sztukę. Każda minuta rozmowy, każdy wysłany SMS czy w końcu każde połączenie z internetem były skrupulatnie odnotowywane przez operatorów. Następnie na koniec okresu rozliczeniowego, rachunek wydrukowany na kilku stronach A4 był przesyłany na adres klienta, a ten miał później duże trudności z rozszyfrowaniem każdej, znajdującej się na nim pozycji.

Obecnie jest dużo prościej. Rachunki za telefon w nju mobile są bardzo intuicyjne, czytelne i proste do zrozumienia. Co więcej, tradycyjną, drukowaną fakturę zastąpiły elektroniczne odpowiedniki, które każdego miesiąca trafiają na adresy e-mailowe klientów.

To ważne

Z nju mobile dbasz o środowisko. Zamiast papierowej faktury otrzymujesz jej elektroniczną wersję tzw. e-fakturę. Jedyne czego potrzebujesz, by w każdej chwili pobrać i zapoznać się z informacjami na rachunku za telefon to dostęp do internetu.

Jeśli chcesz zobaczyć swoją fakturę, zaloguj się do swojego konta na njumobile.pl (a jeśli nie masz jeszcze konta – zarejestruj się), wybierz fakturę, która Cię interesuje i kliknij pobierz. W razie konieczności dokument możesz zapisać na komputerze lub wydrukować.

Rachunek za telefon - no limit, no problem

Obecnie klienci nju mobile mają do wyboru wiele atrakcyjnych rozwiązań w ramach oferty abonamentowej. Przykładowo, za nie więcej niż 29 zł/mies. można bez żadnych ograniczeń korzystać z:

  • nielimitowanych rozmów na numery komórkowe w kraju i w roamingu w UE,
  • nielimitowanych rozmów na numery stacjonarne w kraju i w roamingu w UE,
  • nielimitowanych SMS-ów i MMS-ów w kraju i w roamingu w UE.

Dodatkowo, w ramach abonamentu, nju oferuje 10 GB internetu. Co więcej, im dłużej korzystasz z oferty, tym więcej korzyści! Po pół roku, zgarniesz już 20 GB internetu, po roku – 25 GB, a po 2 latach 30 GB!

Teraz masz pewność, że Twój miesięczny rachunek nie przekroczy określonej kwoty.

Rachunek za telefon – co na nim znajdziesz?

Pierwsza strona Twojego rachunku składa się z kilku stałych elementów.

W lewym górnym rogu znajdziesz numer faktury wraz z datą jej wystawienia. W prawym natomiast dokładne dane dostawcy: nazwa, adres i NIP

Niżej znajdziesz dane abonenta/nabywcy – imię, nazwisko, adres oraz indywidualny numer konta klienta. Po prawej stronie – adres wysyłki, czyli dane korespondencyjne abonenta.

Kolejnym elementem rachunku za telefon jest podsumowanie wszystkich opłat dla konta za dany okres rozliczeniowy.

Częścią integralną Twojego rachunku jest również druk wpłaty (przelewu) – znajdziesz tu wszystkie informacje, których potrzebujesz do opłacenia swoich miesięcznych należności.

Co ważne, korzystając z abonamentu w nju mobile, otrzymujesz również za darmo w formie elektronicznej rachunek szczegółowy z dokładnym zestawieniem wszystkich rozmów, wysyłanych wiadomości itd.

Rachunek za telefon – niższy niż przewidywany

Może zdarzyć się, że na koniec okresu rozliczeniowego otrzymasz rachunek za telefon, którego wartość będzie niższa niż przewidywałeś. Zdarzy się tak np. gdy:

  • Twoje faktyczne wydatki będą niższe niż maksymalna kwota wydatków w usłudze obniżającej koszty;
  • w danym okresie rozliczeniowym nie korzystałeś z telefonu, wtedy kwota do zapłaty może nawet wynosić 0 zł, jeśli korzystasz z nju na abonament przez okres przynajmniej 3 miesięcy i masz włączoną usługę „im dłużej, tym lepiej”; (dla klientów, którzy zakupili nju na abonament od 16.06.2019 usługa włącza się automatycznie)
  • to jest Twój pierwszy rachunek – zwłaszcza, jeśli pierwszy okres rozliczeniowy nie był pełny.

Rachunek wyższy niż przewidywany

Może zdarzyć się również tak, że na koniec okresu rozliczeniowego otrzymasz rachunek wyższy, niż się spodziewałeś. Do takiej sytuacji może dojść, gdy np. korzystałeś z telefonu w roamingu poza Unią Europejską, dzwoniłeś na numery zagraniczne lub płatne infolinie, wysyłałeś SMS-y i MMS-y premium bądź aktywowałeś dodatkowe, płatne usługi. Jeśli po sprawdzeniu rachunku szczegółowego nadal uważasz, że kwota na rachunku jest za wysoka, warto zadzwonić na naszą infolinię, gdzie konsultant pomoże i odpowie na pytania i wątpliwości związane ze zbyt wysokim rachunkiem.

Twoja przeglądarka nie akceptuje plików cookies.
Pliki te są niezbędne do prawidłowego działania njumobile.pl. Część funkcjonalności naszej strony będzie dla Ciebie niedostępna, w tym logowanie i rejestracja.

dowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarcedowiedz się jak włączyć obsługę cookies w przeglądarce