forumnju z rachunkiemoferta"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 11:05)

Nie wiem jak wy, ale u mnie i kilku moich znajomych ta reklama wzbudziła przekonanie, że w całej Uni Europejskiej będziemy płacić za usługi tak samo jak w Polsce, która jest w Uni Europejskiej /z uwzględnieniem darmowego pakiety danych, niższego niż w kraju/. Nowy rachunek zweryfikował nasze przekonania  a w związku z tym , że nasze reklamacje nie zostały uwzględnione /za wyjątkiem reklamacji mojej dziewczyny/ będziemy dochodzić roszczeń na drodze sądowej. Na chwile obecną wystosowałem do Njumobile takie pisemko :
" <font color="#222222" face="arial, sans-serif">Ponownie proszę o wskazanie adresu dla doręczeń pism  celem przesłania przed sądowego wezwania do zapłaty operatorowi  Njumobile. Informuję, że z uwagi na negatywnie rozpatrzenie mojej reklamacji jestem zmuszony  do uiszczenia zawyżonego rachunku . W przeciwnym wypadku usługa została by mi wyłączona. Ponieważ jednak operator Njumobile celowo i na masową skalę wprowadził w błąd wielu swoich klientów przekazując im za pomocą ogólnie dostępnych reklam jednoznacznie brzmiąca informację, że od 15.06.2017 r w całej Unii Europejskiej do której należy i Polska opłaty za świadczone usługi będą takie same jak w kraju oraz odrzucił moją reklamację wraz z innymi wprowadzonymi w błąd klientami Njumobile w pozwie zbiorowym skierujemy sprawę na drogę postępowania sądowego. Ponadto w przypadku dalszego nie uznawania moich roszczeń co do zawyżonej kwoty rachunku oraz biorąc pod uwagę skalę zjawiska powiadomię o tym fakcie Państwową Inspekcję Handlową jak również w najbliższej jednostce policji złoże zawiadomienie  o podejrzeniu popełnienie przestępstwa z art. 286 kk. przez operatora Njumobile polegającego osiągnięciu korzyści majątkowej poprzez celowe wprowadzeni w błąd swoich klientów za pomocą ogólnie dostępnych reklam w ten sposób, że wzbudził w nich przekonanie, że za usługi świadczone na terenie  Unii Europejskiej będą ponosić opłaty  takie same jak w Polsce.</font>
Z poważaniem:
xxxxxxxxxxxxxxx


<font color="#185d68">Nie wiem jak wy, ale ja po konsultacji z prawnikiem uważam że są całkiem realne szanse wygrania sprawy w sądzie. Jak wy to oceniacie? I czy może komuś w podobnej sytuacji Njumobile uwzględniło reklamacje? Mojej dziewczynie uwzględnili a mnie i  kilku innym znajomym nie. Może dla tego, że pleć piękna ma względy? :D</font>


 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 12:02)

to jest odpowiedź na post:

[...]Ponieważ jednak operator Njumobile celowo i na masową skalę wprowadził w błąd wielu swoich klientów przekazując im za pomocą ogólnie dostępnych reklam jednoznacznie brzmiąca informację, że od 15.06.2017 r w całej Unii Europejskiej do której należy i Polska opłaty za świadczone usługi będą takie same jak w kraju oraz odrzucił moją reklamację wraz z innymi wprowadzonymi w błąd klientami Njumobile w pozwie zbiorowym skierujemy sprawę na drogę postępowania sądowego.[...]


Pogrubiony fragment to słowo klucz, bo choć nie podałeś konkretów to domyślam się, że wykonywałeś połączenia międzynarodowe, czyli dzwoniłeś z Polski, z rodzimej sieci do innych krajów UE za ok. 2zł/min, a obowiązujące od 15 czerwca zmiany dotyczą wyłącznie roamingu międzynarodowego, czyli połączeń wykonywanych z sieci zagranicznych.

Jeśli moje przypuszczenia są prawidłowe to sorry ale za głupotę trzeba płacić. Z jednej strony kreujesz siebie jako "prawnik" (rzucasz artykułami) ale z drugiej strony nie potrafisz samodzielnie myśleć i przeczytać ze zrozumieniem cennika roamingowego oraz nie rozróżniasz roamingu międzynarodowego od połączeń międzynarodowych.

[edytowane przez nju_klient o 12:07 w dniu 2017-07-18]
 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 12:30)

O widzę, że kolega zarzuca innym to czego sam nie umie. Naucz się myśleć i odpowiedz sobie na proste pytanie. Czy Polska jest w Unii Europejskiej? A teraz zestaw to ze reklamami, które jednoznacznie mówią: "W Unii Europejskiej jak w Kraju" . Unii Europejskiej bez żadnych wyjątków. Przekaz reklam jest jednoznaczny. W całej Unii Europejskiej.  Nie jestem sądem , ale osoba z doświadczeniem praktycznym przed sadami /prawnik/  oświadczyła , że jeżeli reklamy przekazują inną treść niż  regulaminy sądy zawsze stają po stronie klientów. A zawiadomienie o PODEJRZENIU popełnienia przestępstwa zawsze mogę złożyć i niech się prawnicy Njumobile tłumaczą, że za pomocą reklam Njumobile nie wprowadził umyślnie w błąd wielu ludzi w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Jeżeli poszkodowanych jest wielu to jednak wskazuje, że reklamy wprowadziła ludzi w błąd a operator Njumobile odniósł z tego korzyści. Zresztą to nie mój problem tylko Njumobile a ja tylko złoże zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa :D . Oczywiście powiadomię równie PIH oraz UKE :D. A na brak świadków/poszkodowanych nie narzekam. Więc i dochodząc swoich roszczeń w SC mamy silne argumenty. 

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 14:49)


 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 14:49)

Dostałam dziś fakturę, w której połaczenie wykonane po 15 czerwca z czech są obłożone opłatą roamingową. Dlaczego?

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 15:56)

@tom1
Jeżeli dosłownie traktujemy określenie "W Unii Europejskiej jak w Kraju" to powinieneś na polskie numery dzwonić w cenie krajowej, a na wszelkie zagraniczne w cenie międzynarodowej, nawet będąc za granicą. Teraz będąc za granicą rozmowy są tańsze niż w kraju.

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 16:00)

"Korzystaj w unii europejskiej jak w kraju" - komunikat na stronie głównej. Nie ma mowy o jakie usługi chodzi.
"od 15 czerwca 2017 r., w sam raz na wakacje,dla wszystkich klientów nju korzystanie z telefonu w roamingu w Strefie 1 (Unia Europejska) jest tak korzystne jak w kraju. oznacza to, że ceny roamingu w UE za połączenia, SMSy i MMSy są zrównane do stawek krajowych, a bezpłatne odbieranie połączeń są standardem. Dzięki temu Twoje koszty w ramach roamingu w UE nie będą już tak wysokie!"
Informacja, gdy wejść w szczegóły.
Płać, jak nie potrafisz czytać.

~gość00

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 18:08)

to jest odpowiedź na post:

"Korzystaj w unii europejskiej jak w kraju" - komunikat na stronie głównej. Nie ma mowy o jakie usługi chodzi.
...
Płać, jak nie potrafisz czytać.


Zapłacą ludzie ugodowi, którym nie chce się chodzić do sądu , składać zawiadomień czy pism do UOKIK, UKE czy innych instytucji. Ludzie , którym się chce powalczyć raczej na pewno sprawy maja wygrane i prawdopodobnie Njumobile będzie musiał zapłacić grzywny nałożone przez UOKiK . Wystarczy poczytać rozstrzygnięcia rożnych instytucji, i wyroki sądów w sprawach , w których usługodawca lub sprzedawca stosował niejednoznaczne reklamy, które wprowadzały w błąd. Z googli każdy umie korzystać. Wystarczy wpisać hasło "reklamy wprowadzające w błąd". Ale tacy nierozgarnięci userzy o znikomej świadomości prawnej jak  <strong>~gość00 zapewne zawsze płaca gdy ktoś ich wprowadzi w błąd i tak im karze  bo tak doradza innym :D .</strong><font color="#5c5c5c"> Skala zjawiska, tysiące </font>osób<font color="#5c5c5c"> wprowadzonych w błąd za </font>pomocą reklam Njumobile jednoznacznie wskazuje winę operatora i tu nawet nie mam nad czy dywagować. Kto pójdzie da sądu ten wygra. Przy tak wielu tysiącach osób wprowadzonych w błąd<font color="#5c5c5c"> żadna linia obrony Njumobile się nie utrzyma. Żyjemy w cywilizowanym państwie i jeżeli ktoś wprowadza ludzi w błąd za </font>pomocą<font color="#5c5c5c"> reklam żadne </font>zapisy<font color="#5c5c5c"> w regulaminach usług czy cenniki nie pomogą mu się </font>wybronić<font color="#5c5c5c"> przed sądem. Tłumaczenie , że nie było mowy o jakie usługi chodzi w tych reklamach trafia wyłącznie do ludzi o takim poziomie </font>intelektualnym<font color="#5c5c5c"> jak ~gość00. Ci inteligetniejsy takie sporawy z łatwością wygrają przed sadami.</font>

 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 19:09)

@tom1
fragment twojego pisma:

(..) Njumobile celowo i na masową skalę wprowadził w błąd wielu swoich klientów przekazując im za pomocą ogólnie dostępnych reklam jednoznacznie brzmiąca informację, że od 15.06.2017 r w całej Unii Europejskiej do której należy i Polska opłaty za świadczone usługi będą takie same jak w kraju (..)"

Czy możesz zatem podać przykład ceny krajowej, za którą będąc gdzieś w kraju UE (również w Polsce, niewątpliwie jest w UE, ale będąc w niej nie jesteś w roamingu) zapłaciłeś więcej niż cena krajowa (na taką się powołujesz)? Nigdzie też nie widziałem reklam ani informacji że ceny krajowe będą takie jak w pozostałych krajach UE (jak w roamingu).

[edytowane przez martinezcb o 19:30 w dniu 2017-07-18]
 

"Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" a zawyżony rachunek (2017-07-18 19:52)

<font color="#054153">Martinezcb a powiedz mi gdzie w reklamie jest jakakolwiek mowa o roamingu czy połączeniach miedzy narodowych? "Krzystaj w Unii Europejskiej jak w kraju" tysiące ludzi zrozumiało w najprostszy możliwy sposób. Że w całej Unii niezależnie od kraju Unii  z którego wykonujemy  połączenia i smsy do Uni /do jakiegokolwiek kraju Unii/ będą takie same opłaty jak w kraju. To jest najprostsza możliwa interpretacja tego przekazu. Wmawianie , że roaming, że połączenia miedzy narodowe , że coś tam innego to szukanie na sile dziury w całym. W tej reklamie nie ma o tym ani słowa. Przekazywana informacja jest bardzo prosta. W CAŁEJ Unii Europejskiej /do której należy i Polska/ opłaty będą takie same. Nie da się tego prościej zrozumieć. I tysiące osób wprowadzonych w błąd własnie tak to zrozumiało bo to jest najprostszy wniosek jaki można wyciągnąć z tej reklamy. A jeżeli sąd cywilny , UKE czy UOKiK podzieli ten pogląd tysięcy ludzi  / a na ogół w przypadku reklam wprowadzających w błąd podziela/ to sprawa jest wygrana. </font>

odpowiedź

" | Korzystaj w Unii Europejskiej jak w Kraju" ( a zawyżony rachunek)


Pogrubiony fragment to słowo klucz, bo choć nie podałeś konkretów to domyślam się, że wykonywałeś połączenia międzynarodowe, czyli dzwoniłeś z Polski, z rodzimej sieci do innych krajów UE za ok. 2zł/min, a obowiązujące od 15 czerwca zmiany dotyczą wyłącznie roamingu międzynarodowego, czyli połączeń wykonywanych z sieci zagranicznych.

Jeśli moje przypuszczenia są prawidłowe to sorry ale za głupotę trzeba płacić. Z jednej strony kreujesz siebie jako "prawnik" (rzucasz artykułami) ale z drugiej strony nie potrafisz samodzielnie myśleć i przeczytać ze zrozumieniem cennika roamingowego oraz nie rozróżniasz roamingu międzynarodowego od połączeń międzynarodowych.
wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

18 gości i 1 zalogowanych użytkowników

Komunikat o cookies